Villamosok budafoki kocsiszín előtt 2017-ben. MTI Fotó: Máthé Zoltán |
Tervezési hibák miatt nem férnek be a villamosok az új budafoki kocsiszínbe - írja az Index az Újbuda másképp blogra hivatkozva. A közlekedési vállalathoz közel álló források szerint a remíznél van egy rossz helyen lévő oszlop, emiatt az egyik, a Forgalmi utcával párhuzamos, rövid vágányra nem lehet bemenni. Az oszlopot hamarosan áthelyezik, az esettel kapcsolatban a kivitelezőhöz fordulnak.
Rengeteg új buszt és villamost kap Budapest. Tovább >>> |
A cikk szerint a kocsiszínt az évtizedek során, különböző igényeknek megfelelően bővítették, így kialakítása nehezen áttekinthető. Eredetileg nem is villamosoknak, hanem a Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasút kocsijainak épült. Az első vonal 1909 áprilisában épült meg teljesen, a Gellért térről az akkor még önálló községnek számító Nagytéténybe vezetett. A telep bonyolult rendszerén nehézkes volt a villamosokat mozgatni, így a telep nagy részén új vágányhálózatot építettek ki.
Az Index információi szerint problémák vannak a munkálatok körül, a BKV gyenge kézzel fogja a kivitelezőt (Strabag Építő Kft.), a Strabag–CAF-együttműködés sem megy a legjobban, és a használatbavételi engedéllyel is gondok vannak. A tervek szerint januárban indulhat a Tátra villamosok, februárban pedig a CAF villamosok üzeme. A vállalkozási szerződés alapján a beruházás összege 5,7 milliárd forint - a kivitelezési munkák 2016 júliusában kezdődtek, és az eredeti tervek szerint 2017 közepéig-végéig tartanak majd.