4p

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója a Media-Digital Hungary virtuális térben zajló konferencia előadójaként számolt be arról, milyen kettős folyamat játszódott le az online térben az elmúlt hónapokban, illetve mire lehet számítani a következő időszakban.

A cikk eredetileg a media1-en jelent meg.

Media-Digital Hungary (az idén éppen 25 éves Media Hungary virtuális térben zajló karanténos kiadásának) második napja egyik kerekasztal-beszélgetésének vendége volt Horváth Tamás, az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója, aki arról beszélt, hogyan hatott a koronavírus-világjárvány a magyar digitális reklámpiacra és a tartalomfogyasztásra.

3000 évvel több idő a digitális térben

A szakember a moderátor, Kőszegi András kérdésére elmondta, hogy a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT )/ Gemius mérése alapján márciusban a magyar lakosság összesítve háromezer évvel több időt töltött online tartalmak fogyasztásával, mint egy évvel korábban, 2019 márciusában. Ez jelentős növekedésnek tekinthető. Különösen nagy növekedés volt az online híroldalak látogatottságában.

Korábbi cikkünk a pandémia a globális médiára gyakorolt hatásairól: A világ vezető lapjait is megroppantotta a koronavírus-válság

Feleződő hirdetési bevételek

Azonban hiába robbant be az internetezés és nőtt meg meredeken a híréhség, a tartalomszolgáltatások iránti igény, ugyanis ezt a bevételek növekedése egyáltalán nem követte le. Sőt, Horváth Tamás iparági szereplőkkel is konzultálva, illetve személyesen is úgy tapasztalta, hogy idén áprilisban és májusban a 2019 április-májusi hirdetési bevételek nagyjából megfeleződtek.

Vagyis miközben a tartalomszolgáltatóknak megnövekedett igényszintet kellett kiszolgálniuk és több tartalommennyiséget állítottak elő a szerkesztőségek, ez nem hogy nem járt a bevételeik növekedésével, de még jelentős csökkenést is el kellett szenvedniük.

A pániknak vége, kezdenek visszatérni a hirdetők

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint pánikreakció volt a hirdetési kampányok leállítása a tavasz során. Mivel nem tudták az üzleti élet szereplő, mi vár rájuk, úgy érezték, itt a világvége, egyszerűen leállították, amit csak tudtak. Sok hirdető emellett azért lépett vissza, mert elmaradtak rendezvényeik, be kellett zárniuk, ellehetetlenült a működésük, vagyis nem volt miért népszerűsíteniük az adott szolgáltatásokat, termékeket.

A jó hír, hogy a hirdetők egy jelentős része nem teljesen lemondta a már megrendelt kampányokat, „csak” elhalasztotta azokat. Ezzel együtt a hirdetési bevételek egy része várhatóan már nem fog visszatérni idén.

Horváth Tamás úgy látja, mostanra a hirdetők kezdenek visszatalálni a reklámpiacra, éledezőben van a piac, hiszen

tisztában vannak vele a gazdaság szereplői is, hogy ha a szolgáltatásaikat, termékeiket el akarják adni, akkor ehhez szükségük van médiahirdetésekre, a fogyasztók megszólítására.

Horváth Tamás úgy látja, hogy fokozódó verseny várható a talpon lévő üzleti szereplők között, hogy ki és hogyan tud fogyasztókat szerezni. Ebben kihagyhatatlan lesz a hirdetés, a reklámozás.

Korábbi cikkünk a hazai médiaállapotokról: A koronavírus-járvány eddigi hatása a magyarországi médiavállalatokra

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint a médiafogyasztási szokások megváltozása, az e-kereskedelem megélénkülése és a digitalizáció is segítheti majd a digitális médiapiacot.

Visszatér a fogyasztás, újra verseny lesz

A Media-Digital Hungary konferencián nem sokkal később előadott Kis Gergely, az eNET piackutató cég vezetője is, aki néhány kutatási eredmény ismertetését követően azt tanácsolta a hirdetőknek, hogy mihamarabb térjenek vissza a reklámpiacra, ha nem akarnak vevőket veszíteni, ha el akarják adni a termékeiket és nem akarnak lecsúszni az újraindulásról.

Kozák Ákos, az Impetus Research alapítója is arról beszélt, hogy szerinte az év következő időszakában elkezdhet visszatérni a fogyasztás a megszokott szintre.

(media1)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A francia sztrájkolók földre kényszerítették a Ryanair járatait
Privátbankár.hu | 2025. július 3. 10:16
A Ryanair csütörtökön bejelentette, hogy 170 járatot kényszerült törölni, ami több mint 30 ezer utas utazását zavarja a Franciaországban a csütörtöki és péntekre is tervezett országos légiforgalmi irányítói sztrájk miatt.
Vállalat Újabb akvizíciót hajt végre a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 16:12
Országos virtuális mobilszolgáltatóval bővül a cégcsoport távközlési portfóliója.
Vállalat Jól ismert szakember került a Zwack vezérigazgatói székébe
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 14:22
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-jétől a cégcsoport hazai és nemzetközi sikereiben több mint 20 éve kulcsszerepet játszó szakember, Belovai Csaba tölti be a vállalat vezérigazgatói tisztségét.
Vállalat Újabb honvédelmi együttműködést jelentett be a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 10:51
A védelmi digitalizáció területén.
Vállalat Az ausztrál Qantas légitársaság 6 millió ügyféladatát lophatták el
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 08:39
Az utóbbi évek egyik legnagyobb kiberbűnesetében egy hackertámadás törte fel az érzékeny adatbázist. Ez különösen rosszkor jön a megtépázott hírnevű légitársaságnak.
Vállalat A Daimler Truck fittyet hány az orosz szankciókra, Afrikában terjeszkedik
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 08:16
Szenegálban tervez gyártóüzemet építeni Mercedes teherautóknak a cég, Oroszországban pedig már nincs mit vesztenie.
Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG