4p

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója a Media-Digital Hungary virtuális térben zajló konferencia előadójaként számolt be arról, milyen kettős folyamat játszódott le az online térben az elmúlt hónapokban, illetve mire lehet számítani a következő időszakban.

A cikk eredetileg a media1-en jelent meg.

Media-Digital Hungary (az idén éppen 25 éves Media Hungary virtuális térben zajló karanténos kiadásának) második napja egyik kerekasztal-beszélgetésének vendége volt Horváth Tamás, az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója, aki arról beszélt, hogyan hatott a koronavírus-világjárvány a magyar digitális reklámpiacra és a tartalomfogyasztásra.

3000 évvel több idő a digitális térben

A szakember a moderátor, Kőszegi András kérdésére elmondta, hogy a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT )/ Gemius mérése alapján márciusban a magyar lakosság összesítve háromezer évvel több időt töltött online tartalmak fogyasztásával, mint egy évvel korábban, 2019 márciusában. Ez jelentős növekedésnek tekinthető. Különösen nagy növekedés volt az online híroldalak látogatottságában.

Korábbi cikkünk a pandémia a globális médiára gyakorolt hatásairól: A világ vezető lapjait is megroppantotta a koronavírus-válság

Feleződő hirdetési bevételek

Azonban hiába robbant be az internetezés és nőtt meg meredeken a híréhség, a tartalomszolgáltatások iránti igény, ugyanis ezt a bevételek növekedése egyáltalán nem követte le. Sőt, Horváth Tamás iparági szereplőkkel is konzultálva, illetve személyesen is úgy tapasztalta, hogy idén áprilisban és májusban a 2019 április-májusi hirdetési bevételek nagyjából megfeleződtek.

Vagyis miközben a tartalomszolgáltatóknak megnövekedett igényszintet kellett kiszolgálniuk és több tartalommennyiséget állítottak elő a szerkesztőségek, ez nem hogy nem járt a bevételeik növekedésével, de még jelentős csökkenést is el kellett szenvedniük.

A pániknak vége, kezdenek visszatérni a hirdetők

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint pánikreakció volt a hirdetési kampányok leállítása a tavasz során. Mivel nem tudták az üzleti élet szereplő, mi vár rájuk, úgy érezték, itt a világvége, egyszerűen leállították, amit csak tudtak. Sok hirdető emellett azért lépett vissza, mert elmaradtak rendezvényeik, be kellett zárniuk, ellehetetlenült a működésük, vagyis nem volt miért népszerűsíteniük az adott szolgáltatásokat, termékeket.

A jó hír, hogy a hirdetők egy jelentős része nem teljesen lemondta a már megrendelt kampányokat, „csak” elhalasztotta azokat. Ezzel együtt a hirdetési bevételek egy része várhatóan már nem fog visszatérni idén.

Horváth Tamás úgy látja, mostanra a hirdetők kezdenek visszatalálni a reklámpiacra, éledezőben van a piac, hiszen

tisztában vannak vele a gazdaság szereplői is, hogy ha a szolgáltatásaikat, termékeiket el akarják adni, akkor ehhez szükségük van médiahirdetésekre, a fogyasztók megszólítására.

Horváth Tamás úgy látja, hogy fokozódó verseny várható a talpon lévő üzleti szereplők között, hogy ki és hogyan tud fogyasztókat szerezni. Ebben kihagyhatatlan lesz a hirdetés, a reklámozás.

Korábbi cikkünk a hazai médiaállapotokról: A koronavírus-járvány eddigi hatása a magyarországi médiavállalatokra

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint a médiafogyasztási szokások megváltozása, az e-kereskedelem megélénkülése és a digitalizáció is segítheti majd a digitális médiapiacot.

Visszatér a fogyasztás, újra verseny lesz

A Media-Digital Hungary konferencián nem sokkal később előadott Kis Gergely, az eNET piackutató cég vezetője is, aki néhány kutatási eredmény ismertetését követően azt tanácsolta a hirdetőknek, hogy mihamarabb térjenek vissza a reklámpiacra, ha nem akarnak vevőket veszíteni, ha el akarják adni a termékeiket és nem akarnak lecsúszni az újraindulásról.

Kozák Ákos, az Impetus Research alapítója is arról beszélt, hogy szerinte az év következő időszakában elkezdhet visszatérni a fogyasztás a megszokott szintre.

(media1)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Az ANY 40 százalékkal növelte nyereségét az első félévben
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 19:58
Az ANY Biztonsági Nyomda nettó eredménye 5,33 milliárd forintra nőtt – olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden közzétett beszámolóban.
Vállalat Az MBH bankban a Matolcsy kör már nem tulajdonos
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 18:00
A Quartz Befektetési Alapkezelő Zrt. részesedése immár nulla, közölte a bank a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Vállalat A WING eladta 18 lakásprojektjét Lengyelországban
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 14:05
Rekordértékű, több mint 223 milliárd forint (2 405 millió PLN) összegű megállapodás született a WING többségi tulajdonában lévő Echo Investment által fejlesztett, valamint a vállalat résztulajdonában álló Resi4Rent bérlakásplatform portfoliójának valamivel több mint felének értékesítéséről.
Vállalat Véget ért a sztrájk az Egyesült Államokba legtöbb járatot indító légitársaságnál
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 13:41
Az Air Canada és a légiutas-kísérők szakszervezete előzetes megállapodást kötött, amellyel véget ér a napok óta tartó sztrájk.
Vállalat Trump lemásolná Nagy Márton ötletét
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 12:59
Az amerikai Eli Lilly árat emelt Nagy-Britanniában, miközben a dán Novo Nordisk az Egyesült Államokban csökkentette a fogyasztó gyógyszer árát. 
Vállalat Nem akármilyen befektetők érkeznek az Intelbe
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 11:37
A Trump-kormányat és a Softbank is beszállna az Intelbe. A chip-gyártó üzletág felvirágoztatása a cél. 
Vállalat Felére csökken a fogyasztó csodaszer ára
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 09:47
A felére csökkenti a legnépszerűbb gyógyszerének árát a Novo Nordisk. 
Vállalat A füstben nemcsak az egészség vész el, hanem az igazság is?
Natív tartalom | 2025. augusztus 18. 14:22
Az internet által az emberiség történetében először jutottunk el oda, hogy bárki szinte bármiről bármikor információhoz juthat. Egy kattintással válhatunk szakértővé bármilyen témában, legalábbis látszólag. A valóság azonban árnyaltabb: a „korlátlan tudás” korszakában a bizonytalanság, az álhírek és a tévhitek is minden korábbinál gyorsabban terjednek.
Vállalat Kirobbanó erőben a hazai tőzsde prémiumpapírja
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 18. 08:57
Javuló hatékonyság mellett 20 százalék felett bővült az AutoWallis árbevétele az első félévben.
Vállalat Itt az MNB és a bankok közös nagy dobása, ezzel mindenki jól jár
Herman Bernadett | 2025. augusztus 15. 05:49
Szeptemberben indul a Magyar Nemzeti Bank (MNB) minősített vállalati hitelprogramja (MVH), amelyben már több bank is jelezte, hogy részt venne. Az Erste is ezek közé tartozik, Cselovszki Róbert, a hitelintézet vezérigazgató-helyettese reméli, hogy a kezdeményezés fellendítheti az elmúlt években padlóra került vállalati hitelezést. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG