4p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója a Media-Digital Hungary virtuális térben zajló konferencia előadójaként számolt be arról, milyen kettős folyamat játszódott le az online térben az elmúlt hónapokban, illetve mire lehet számítani a következő időszakban.

A cikk eredetileg a media1-en jelent meg.

Media-Digital Hungary (az idén éppen 25 éves Media Hungary virtuális térben zajló karanténos kiadásának) második napja egyik kerekasztal-beszélgetésének vendége volt Horváth Tamás, az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója, aki arról beszélt, hogyan hatott a koronavírus-világjárvány a magyar digitális reklámpiacra és a tartalomfogyasztásra.

3000 évvel több idő a digitális térben

A szakember a moderátor, Kőszegi András kérdésére elmondta, hogy a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT )/ Gemius mérése alapján márciusban a magyar lakosság összesítve háromezer évvel több időt töltött online tartalmak fogyasztásával, mint egy évvel korábban, 2019 márciusában. Ez jelentős növekedésnek tekinthető. Különösen nagy növekedés volt az online híroldalak látogatottságában.

Korábbi cikkünk a pandémia a globális médiára gyakorolt hatásairól: A világ vezető lapjait is megroppantotta a koronavírus-válság

Feleződő hirdetési bevételek

Azonban hiába robbant be az internetezés és nőtt meg meredeken a híréhség, a tartalomszolgáltatások iránti igény, ugyanis ezt a bevételek növekedése egyáltalán nem követte le. Sőt, Horváth Tamás iparági szereplőkkel is konzultálva, illetve személyesen is úgy tapasztalta, hogy idén áprilisban és májusban a 2019 április-májusi hirdetési bevételek nagyjából megfeleződtek.

Vagyis miközben a tartalomszolgáltatóknak megnövekedett igényszintet kellett kiszolgálniuk és több tartalommennyiséget állítottak elő a szerkesztőségek, ez nem hogy nem járt a bevételeik növekedésével, de még jelentős csökkenést is el kellett szenvedniük.

A pániknak vége, kezdenek visszatérni a hirdetők

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint pánikreakció volt a hirdetési kampányok leállítása a tavasz során. Mivel nem tudták az üzleti élet szereplő, mi vár rájuk, úgy érezték, itt a világvége, egyszerűen leállították, amit csak tudtak. Sok hirdető emellett azért lépett vissza, mert elmaradtak rendezvényeik, be kellett zárniuk, ellehetetlenült a működésük, vagyis nem volt miért népszerűsíteniük az adott szolgáltatásokat, termékeket.

A jó hír, hogy a hirdetők egy jelentős része nem teljesen lemondta a már megrendelt kampányokat, „csak” elhalasztotta azokat. Ezzel együtt a hirdetési bevételek egy része várhatóan már nem fog visszatérni idén.

Horváth Tamás úgy látja, mostanra a hirdetők kezdenek visszatalálni a reklámpiacra, éledezőben van a piac, hiszen

tisztában vannak vele a gazdaság szereplői is, hogy ha a szolgáltatásaikat, termékeiket el akarják adni, akkor ehhez szükségük van médiahirdetésekre, a fogyasztók megszólítására.

Horváth Tamás úgy látja, hogy fokozódó verseny várható a talpon lévő üzleti szereplők között, hogy ki és hogyan tud fogyasztókat szerezni. Ebben kihagyhatatlan lesz a hirdetés, a reklámozás.

Korábbi cikkünk a hazai médiaállapotokról: A koronavírus-járvány eddigi hatása a magyarországi médiavállalatokra

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint a médiafogyasztási szokások megváltozása, az e-kereskedelem megélénkülése és a digitalizáció is segítheti majd a digitális médiapiacot.

Visszatér a fogyasztás, újra verseny lesz

A Media-Digital Hungary konferencián nem sokkal később előadott Kis Gergely, az eNET piackutató cég vezetője is, aki néhány kutatási eredmény ismertetését követően azt tanácsolta a hirdetőknek, hogy mihamarabb térjenek vissza a reklámpiacra, ha nem akarnak vevőket veszíteni, ha el akarják adni a termékeiket és nem akarnak lecsúszni az újraindulásról.

Kozák Ákos, az Impetus Research alapítója is arról beszélt, hogy szerinte az év következő időszakában elkezdhet visszatérni a fogyasztás a megszokott szintre.

(media1)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Megvenné a Lukoil eszközeit az egykori pornócsászár
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 20:19
Az osztrák üzletember, Bernd Bergmair Washingtonig ment, és ügyvédje is jó befektetésnek tartaná a Lukoilt. Azt azonban nem árulta el, melyik Oroszországon kívüli eszközt választaná.
Vállalat A CATL bejelentette, mikor kezdődik a sorozatgyártás a debreceni akkugyárban
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 15:54
A CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatója Debrecenben tett nagy bejelentést. Azt is elmondta, hogy a jövő év első negyedévében ezerről ezerötszázra növelik a dolgozói létszámot.
Vállalat Nincs minden rendben az Airbus háza táján? Itt egy újabb jel
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 11:10
Nem tudják leszállítani a vállalt gépmennyiséget.
Vállalat Tovább nyomul a 4iG a hadiiparban
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 10:45
Tovább erősödik a stratégiai védelmi ipari együttműködés a 4iG és az EDGE Group között.
Vállalat Mobilszolgáltatót és fegyvergyártó céget vásárolt a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 18:43
Erősen indult az év utolsó hónapja a 4iG-nek: egy nap alatt két ügyletük is lezárult. A Netfone 99 százalékét, illetve a Gestamen 90 százalékát szerezték meg.
Vállalat Európa-szerte elfordulnak a Teslától az autóvásárlók
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 17:07
Franciaországban, Spanyolországban és Hollandiában is visszaesett a regisztrált új Teslák száma novemberben. Az egész évet nézve sem jobb a helyzet, egyre kisebb szeletet tudhatnak magukénak az európai autópiacon.
Vállalat Budai magánklinikát vett a Mészáros Csoport
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 16:25
Többségi tulajdonrészt szerzett a Mészáros Csoport a Mind Klinika Zrt.-ben és annak leányvállalataiban. Mészáros Lőrinc a klinika szolgáltatásait a munkavállalói cafeteria elemei közé is beépítené.
Vállalat Megszűnt a szigetszerű működés – ambíciózus tervek a 4iG csoportban
Bózsó Péter | 2025. december 1. 12:57
A magyar IT és űripar zászlóshajójának vezetője egy hétfői háttérbeszélgetésen részletezte a cég terveit, miután pénteken közzétették a harmadik negyedéves eredményeket.
Vállalat Óriási bejelentést tett az Airbus, rengeteg járatát érinti
Privátbankár.hu | 2025. november 29. 08:44
Az Airbus pénteken bejelentette mintegy hatezer A320-as repülőgép visszahívását, hogy sürgősen kicseréljen egy, a napfény sugárzására érzékeny vezérlőszoftvert, miután október végén incidens történt az egyik ilyen gépen az Egyesült Államokban.
Vállalat Elindult az MBH részvényprogramja, a külföld is cél
Imre Lőrinc | 2025. november 28. 10:54
Életet lehelne az MBH Bank részvényeibe, és hosszabb távon a blue chipek kategóriáját célozza meg a pénzintézet menedzsmentje. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök vezérigazgatója a Portfolio-nak adott interjúban arról is beszélt, hogy külföldön terjeszkednének tovább. A kormányzat exraprofitadó-emeléséről szóló bejelentéséről nem értesült előzetesen, és csak átmeneti időre tudja azt elfogadni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG