4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója a Media-Digital Hungary virtuális térben zajló konferencia előadójaként számolt be arról, milyen kettős folyamat játszódott le az online térben az elmúlt hónapokban, illetve mire lehet számítani a következő időszakban.

A cikk eredetileg a media1-en jelent meg.

Media-Digital Hungary (az idén éppen 25 éves Media Hungary virtuális térben zajló karanténos kiadásának) második napja egyik kerekasztal-beszélgetésének vendége volt Horváth Tamás, az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója, aki arról beszélt, hogyan hatott a koronavírus-világjárvány a magyar digitális reklámpiacra és a tartalomfogyasztásra.

3000 évvel több idő a digitális térben

A szakember a moderátor, Kőszegi András kérdésére elmondta, hogy a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT )/ Gemius mérése alapján márciusban a magyar lakosság összesítve háromezer évvel több időt töltött online tartalmak fogyasztásával, mint egy évvel korábban, 2019 márciusában. Ez jelentős növekedésnek tekinthető. Különösen nagy növekedés volt az online híroldalak látogatottságában.

Korábbi cikkünk a pandémia a globális médiára gyakorolt hatásairól: A világ vezető lapjait is megroppantotta a koronavírus-válság

Feleződő hirdetési bevételek

Azonban hiába robbant be az internetezés és nőtt meg meredeken a híréhség, a tartalomszolgáltatások iránti igény, ugyanis ezt a bevételek növekedése egyáltalán nem követte le. Sőt, Horváth Tamás iparági szereplőkkel is konzultálva, illetve személyesen is úgy tapasztalta, hogy idén áprilisban és májusban a 2019 április-májusi hirdetési bevételek nagyjából megfeleződtek.

Vagyis miközben a tartalomszolgáltatóknak megnövekedett igényszintet kellett kiszolgálniuk és több tartalommennyiséget állítottak elő a szerkesztőségek, ez nem hogy nem járt a bevételeik növekedésével, de még jelentős csökkenést is el kellett szenvedniük.

A pániknak vége, kezdenek visszatérni a hirdetők

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint pánikreakció volt a hirdetési kampányok leállítása a tavasz során. Mivel nem tudták az üzleti élet szereplő, mi vár rájuk, úgy érezték, itt a világvége, egyszerűen leállították, amit csak tudtak. Sok hirdető emellett azért lépett vissza, mert elmaradtak rendezvényeik, be kellett zárniuk, ellehetetlenült a működésük, vagyis nem volt miért népszerűsíteniük az adott szolgáltatásokat, termékeket.

A jó hír, hogy a hirdetők egy jelentős része nem teljesen lemondta a már megrendelt kampányokat, „csak” elhalasztotta azokat. Ezzel együtt a hirdetési bevételek egy része várhatóan már nem fog visszatérni idén.

Horváth Tamás úgy látja, mostanra a hirdetők kezdenek visszatalálni a reklámpiacra, éledezőben van a piac, hiszen

tisztában vannak vele a gazdaság szereplői is, hogy ha a szolgáltatásaikat, termékeiket el akarják adni, akkor ehhez szükségük van médiahirdetésekre, a fogyasztók megszólítására.

Horváth Tamás úgy látja, hogy fokozódó verseny várható a talpon lévő üzleti szereplők között, hogy ki és hogyan tud fogyasztókat szerezni. Ebben kihagyhatatlan lesz a hirdetés, a reklámozás.

Korábbi cikkünk a hazai médiaállapotokról: A koronavírus-járvány eddigi hatása a magyarországi médiavállalatokra

Az Adaptive Media kereskedelmi igazgatója szerint a médiafogyasztási szokások megváltozása, az e-kereskedelem megélénkülése és a digitalizáció is segítheti majd a digitális médiapiacot.

Visszatér a fogyasztás, újra verseny lesz

A Media-Digital Hungary konferencián nem sokkal később előadott Kis Gergely, az eNET piackutató cég vezetője is, aki néhány kutatási eredmény ismertetését követően azt tanácsolta a hirdetőknek, hogy mihamarabb térjenek vissza a reklámpiacra, ha nem akarnak vevőket veszíteni, ha el akarják adni a termékeiket és nem akarnak lecsúszni az újraindulásról.

Kozák Ákos, az Impetus Research alapítója is arról beszélt, hogy szerinte az év következő időszakában elkezdhet visszatérni a fogyasztás a megszokott szintre.

(media1)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Így bírhatja lojalitásra a munkavállalóit
PR | 2025. október 16. 11:44
A fluktuáció, vagyis a munkaerő vándorlása komoly fejtörést okoz a cégeknek: drága az utánpótlás, romlik a csapatmorál, csökken a teljesítmény, nő a bizonytalanság és nőnek a munkavállalói elvárások is. A HR-Evolution kutatása szerint a magyar munkaerőpiac helyzete továbbra sem rózsás. Bár látszik a csökkenő trend, a fluktuáció aránya még mindig magasabb az elfogadhatónál. Cikkünkben bemutatjuk a kutatás fő tanulságait, és mutatunk egy hatásos megoldást, amivel a céged egyszerre erősítheti a lojalitást és akár 20 százalékkal növelheti a munkavállalói juttatások értékét.
Vállalat Szembeszáll Trumppal az Apple? Még több iPhone-t gyártanának Kínában
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 17:01
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a kínai ipari és informatikai miniszterrel tartott pekingi megbeszélésén jelezte, hogy bővítenék gyártási beruházásaikat az országban – közölte szerdán a kínai minisztérium.
Vállalat Nagyon ment az AutoWallis szekere
Privátbankár.hu | 2025. október 15. 09:51
Erős első három negyedévről számolt be a csoport.
Vállalat Magasra repült a fekete kő Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 19:05
A BlackRock kedden magas harmadik negyedéves nyereségről számolt be, mivel a globális piacok fellendülése megnövelte a díjbevételeket, és a kezelt vagyon rekord 13,46 ezer millió dollárra emelkedett.
Vállalat Meglepő dolgot produkált a svéd Ericsson
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 15:35
Az Ericsson svéd távközlésiberendezés-gyártó kamat- és adózás előtti eredménye az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a harmadik negyedévben, miután az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a haszonkulcs növekedése
Vállalat Repülőrajt Indiában: az LG Electronics lekörözte dél-koreai anyavállalatát
Privátbankár.hu | 2025. október 14. 14:21
A most tőzsdére kerülő leányvállalat 13 milliárd dolláros kapitalizációt ért el, felülmúlva dél-koreai anyavállalatát.
Vállalat Fenntartható tőke – ESG a pénzpiac logikájában
PR | 2025. október 14. 14:01
Az ESG ma már nem mellékszál a befektetői döntésekben, hanem kulcstényező a kockázati modellezéstől a vállalati értékelésig. A CIB Bank ESG-vezetője, Máté Károly arról beszél, hogyan alakítja át a fenntarthatóság a pénzügyi szektor gondolkodását, és miért lesz a zöld szemlélet a tőkeallokáció és a hozamelvárások egyik meghatározó mozgatója a következő években.
Vállalat Megjött a látlelet: így áll most Európa egyik vezető cége
Privátbankár.hu | 2025. október 13. 09:12
A Volkswagen 1 százalékkal növelte járműkiszállításait a harmadik negyedévben.
Vállalat Pirruszi győzelem lehet Trumptól, hogyha elvágja Kínát a legmodernebb technológiától
Imre Lőrinc | 2025. október 12. 06:30
Kína kezében a ritkaföldfémek, az Egyesült Államokéban a know-how. Röviden így lehetne összefoglalni, hogy milyen ütőkártyái vannak a két szuperhatalomnak a lassan tíz éve tartó, és egyre fokozódó technológiai háborúban. A lapunknak nyilatkozó szakújságíró szerint még Amerika van nyeregben, de lehet, hogy nem sokáig.
Vállalat Befuccsolt a Tesla romániai üzeme
Privátbankár.hu | 2025. október 9. 14:36
Nem épül meg a cseh Tesla romániai üzeme – írja az economedia.ro a bukaresti pénzügyminisztérium közleménye alapján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG