4p

Az Emirates Group csütörtökön publikálta első féléves pénzügyi jelentését, így sorozatban a negyedik olyan féléves beszámolási időszakát zárta a cégcsoport, amikor történelmi csúcsot ért el a profit.

A 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az Emirates Group adózás előtti nyeresége 3,3 milliárd amerikai dollárt ért el, az adózás utáni csoportszintű eredmény 2,9 milliárd dollár nyereség, ami 13 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest – közölte a társaság.

A működési teljesítmény erejét jelzi, hogy a cégcsoport EBITDA-ja 5,7 milliárd dollár volt, 3 százalékkal magasabb a tavalyi azonos időszakhoz képest. A csoportszintű bevétel a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában 20,6 milliárd dollárra nőtt, ami 4 százalékos bővülés.

Az Emirates szereplését nem árnyékolta be semmi
Az Emirates szereplését nem árnyékolta be semmi
Fotó: Emirates

A vállalatcsoport készpénzállománya szeptember 30-án rekordot döntött 15,2 milliárd dollárral. Erre támaszkodva finanszírozták többek között az új repülőgépek átvételét és a fennálló adósságkötelezettségek törlesztését. A vállalat kifizette a 2024–25-ös pénzügyi évben bejelentett, 1,6 milliárd dolláros osztalék fennmaradó, 545 millió dolláros részét tulajdonosa számára.

A tartós növekedéssel párhuzamosan a cégcsoportnál dolgozók létszáma 3 százalékkal bővült, és 2025. szeptember 30-án 124 927 főt tett ki. Mind a légitársaság, mind pedig a földi kiszolgálásra szakosodott leányvállalat folyamatosan toboroz új munkatársakat, köztük Magyarországról is.

Emirates Airline

A 2025–26-os első félévében az Emirates légitársaság adózás előtti nyeresége rekordot döntött, 3,1 milliárd dollár volt, 13 százalékkal javítva a tavalyi, már akkor is rekordnak számító eredményen. A bevétel (egyéb működési bevételekkel együtt) 17,9 milliárd dollárra emelkedett. A működési költségek (üzemanyaggal együtt számítva) 4 százalékkal emelkedtek, összhangban az általános növekedéssel. Az üzemanyag továbbra is a költségek legnagyobb tétele (30 százalék). Az Emirates EBITDA-ja 5,4 milliárd dollár volt.

Az Emirates tovább bővítette járathálózatát és csatlakozási lehetőségeit a dubaji központon keresztül. A 2025–26-os pénzügyi év első felében új járatokat indított Da Nangba, Siem Reapbe, Sencsenbe és Hangcsouba. Szeptember 30-án az Emirates utas- és cargo-hálózata 153 repülőteret kapcsolt össze 81 országban. A légitársaság heti 28 új menetrendi járattal erősítette a kapcsolódási lehetőségeket Antananarivóba, Johannesburgba, Muscatba, Rómába, Rijádba és Tajpejbe, továbbá három új codeshare/interline megállapodást kötött az Air Seychelles, Condor és Aurigny légitársaságokkal.

Április 1. és szeptember 30. között az Emirates öt új Airbus A350 repülőgépet vett át, ezzel legfőképpen a Business és a Premium Economy férőhelyek számát növelte. Ugyanezen időszakban 23 repülőgép – hat A380-as és tizenhét Boeing 777-es – állt vissza a forgalomba, miután az 5 milliárd dolláros kabinmodernizációs program keretében teljesen megújították a belső utastereket. Ennek köszönhetően a légitársaság még több útvonalon kínálja legújabb fedélzeti termékeit, köztük az iparágban referenciának számító Emirates Premium Economy-t, amely szeptember végéig 61 város és Dubaj között vált elérhetővé. A dubaji repülőtéren megnyílt az „Emirates First” privát check-in terület a First Class utasok és Skywards Platinum tagok számára.

A földi kiszolgáló leánycég, a Dnata is megkapta a zöld jelzést az ügyfeleitől
A földi kiszolgáló leánycég, a Dnata is megkapta a zöld jelzést az ügyfeleitől
Fotó: Emirates

Az Emirates már 37 repülőtéren használ fenntartható repülőüzemanyagot (SAF). Áprilisban a vállalat csatlakozott az Aviation Circularity Consortiumhoz (ACC), amely a körforgásos gazdaság elveit alkalmazva új, magas hozzáadott értékű fenntarthatósági megoldásokkal gyorsítja a dekarbonizációt a globális ellátási láncban.

A 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az összkapacitás 5 százalékkal, 31,3 milliárd ATKM-re (Available Tonne Kilometres) nőtt. A rendelkezésre álló üléskilométer (ASKM) szintén 5 százalékkal bővült, míg az átlagos utasülés-kihasználtság 79,5 százalék volt, szemben az előző év azonos időszakának 80 százalékával. Az Emirates 27,8 millió utast szállított április 1. és szeptember 30. között, ami 4 százalékos bővülés.

Emirates SkyCargo

Az Emirates SkyCargo az első fél évben 1,25 millió tonna árut fuvarozott, 4 százalékkal többet, mint egy éve. Az ügyfélkereslet stabil maradt a cargo speciális szolgáltatásai és a teherszállító valamint bellyhold hálózati kapacitások iránt. Az áruszállítási üzletágban tapasztalt hozam ugyanakkor 6 százalékkal mérséklődött egyes piaci szegmensekben tapasztalt lanyhuló kereslet és a vámtarifa-kockázatok miatt. A cargo üzletág kapacitását három új Boeing 777F repülőgép átvétele növelte. Áprilisban a részleg elindította az Emirates Courier Express szolgáltatást, amely a légitársaság globális hálózatára támaszkodva ajtótól ajtóig típusú expressz szállítást kínál vállalkozásoknak.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Rábólintottak Brüsszelben: méretes felvásárlásra készül a leggazdagabb ukrán üzletember
Privátbankár.hu | 2025. november 26. 13:32
Az acéliparban történik mindez.
Vállalat Furcsa mozgás a Lukoil tulajdonosi szerkezetében
Privátbankár.hu | 2025. november 26. 07:41
Leonid Fedun, a Lukoil egyik társalapítója eladta nagyjából 7 milliárd dollár értékű részesedését az orosz olajvállalatban – mondta három forrás, és ezt az adatok is alátámasztják.
Vállalat Egy ligába kerülne az OTP-vel az MBH Bank a pesti tőzsdén
Imre Lőrinc | 2025. november 24. 19:14
Eladja saját tulajdonában álló részvényeit az MBH Bank. A lakossági befektetőknek 14 munkanapjuk lesz arra, hogy lecsapjanak a maximum 3848 forinton árult papírokra. Az MBH Bank a 7 százaléknyi tulajdont megtestesítő részvénycsomagjától azért válna meg, hogy hosszabb távon a blue chipek közé is betörjön a Budapesti Értéktőzsdén.
Vállalat Nagyon jól ment a DH-nak
Privátbankár.hu | 2025. november 24. 09:51
Milliárdos profit a DH Groupnál.
Vállalat Tömeges leépítés: rengeteg mérnököt küld el az Amazon
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 18:32
14 ezer munkahelyet szüntet meg az Amazon, és ebből több ezer mérnöki pozíció – derítette ki a CNBC. A techszektorban folytatódik az elbocsátási hullám, januárban újabb dolgozókat küldhetnek el az Amazontól.
Vállalat Lemond a 4iG egyik vezetője
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 14:31
Az egyik igazgatósági tag, Pedro Vargas Santos David négy éve tagja a cégvezetésnek a 4iG-nél, de pénteken leköszönt. December 17-én rendkívüli közgyűlést tart a vállalat.
Vállalat Csendes nyitvatartást vezet be a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 13:41
Tesztelték, bejött: országszerte, minden üzletben lehetőség lesz nyugodtabb környezetben ügyet intézni a Magyar Telekomnál. A kezdeményezés november 24-én, hétfőn indul, és havonta egyszer lesz elérhető.
Vállalat Komoly gyógyszeripari beruházást adtak át Budapesten
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 11:01
Komoly mérföldkőhöz ért az Egis Gyógyszergyár.
Vállalat Utolérni Ausztriát? Ezzel a cégszerkezettel nehéz lesz – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. november 21. 10:05
Rendkívül individualisták a magyarországi vállalkozók, ami sok esetben gátja a hatékonyabb működésnek, a céges összeolvadásoknak – mondta el a Klasszis Podcast legújabb epizódjában a Concorde MB Partners ügyvezetője, az MGYOSZ elnökségi tagja. Szendrői Gábor hozzátette, hogy a lengyel és a cseh átlaghoz képest is nagyon magas, 70-75 év a magyar tulajdonosok átlagéletkora. Az egyre nagyobb számban megjelenő ázsiai beruházókkal pedig az a baj, hogy – a nyugati cégekkel ellentétben – elvétve működnek csak együtt a helyi beszállítókkal.
Vállalat „A bizalom új nyelve az adat” – interjú Peltzer Árminnal, az Opten marketingigazgatójával
PR | 2025. november 21. 09:13
A gazdasági környezet ingadozik, a partnerek fizetési fegyelme lazul, a vállalkozói bizalom pedig sok helyen megkopott. Mégis: az üzleti világ nem állhat meg. Hogy ki kivel üzletel, az ma már nem intuíció, hanem döntéstámogatott, adatvezérelt folyamat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG