Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbuszvezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni - mondta a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.
Dávid Ilona elmondta, hogy az integráció alapvető célja a közúti közösségi közlekedés fejlesztése, az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása. Állami vállalatként fontos szempont a költséghatékonyabb, szervezettebb működés kialakítása is. Emellett kiemelt tervünk, hogy a helyi közlekedésben, azaz a települések, városok személyszállítási feladataiban újra aktív szerepet kapjon a Volánbusz" - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
Az integráció folyamatáról elmondta, hogy a közlekedési központok beolvadnak a Volánbusz Zrt.-be, azaz a munkatársak jogutódlással átkerülnek a társasághoz. Az egyesülés után a Volánbusz 19 ezer fős nagyvállalattá válik.
Érezhető a sofőrhiány
Arra a kérdésre, hogy mekkora a sofőrhiány, Dávid Ilona megjegyezte, hogy nagy különbségek vannak az egyes régiók között: van, ahol egyáltalán nincs sofőrhiány, máshol több ember hiányzik a rendszerből.
Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatási színvonal növeléséhez feltétlenül szükséges a járműpark megújítása. Már tavaly megkezdték a korszerű autóbuszok beszerzését, 2018 novemberétől idáig 269 új jármű állt forgalomba országszerte. A közelmúltban 638 autóbusz beszerzését indították el, ami a teljes járműállomány tízszázalékos megújulását jelenti, és stratégiájukban a buszbeszerzések a jövőben is kiemelt helyen szerepelnek.