3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Eddig húzta a Takata, amely felrobbanó légzsákjaival több mint egy tucat ember haláláért és minden idők legnagyobb autóipari visszahívási hullámáért felelős. Egy amerikai cég veszi meg az eszközöket - azt ígérik, nem zárnak be termelőegységet, így akár a miskolci gyár is megmenekülhet, ami több mint 1000 embernek ad munkát.
A Takata miskolci gyára. Fotó: takata-miskolc.hu

Csődvédelmet kért Japánban a Takata, a japán autóalkatrész-beszállító vezetése hétfőn döntött a lépésről, miután a cég több mint 9 milliárd dolláros (közel 2500 milliárd forint) veszteséget szenvedett el hibás légzsákjai miatt, amelyek az autóipar valaha volt legnagyobb visszahívási hullámát eredményezték.

Az NHK japán közmédia beszámolója szerint a döntést a cég rendkívüli igazgatósági ülésén hozták meg.

A KSS dob mentőövet - nem zárnak be gyárat?

Nem érinti a magyar tevékenységet

A Takatának Magyarországon, Miskolcon is van gyára. A 2014. márciusi alapkőletételnél Orbán Viktor miniszterelnök mondott beszédet, az előző évek legjelentősebb magyarországi beruházásának nevezve a mintegy ezer embernek munkát adó üzem létrehozását.

Cikkünk megjelenése után a Takata jelezte: jelenleg nagyjából 1400 embert alkalmaznak, a következő 6 hónap során további 200 munkatárs felvételét tervezik.

Arra is felhívták a figyelmet: a Takata Csoport jogilag független részlegekből áll: a világot négy régióra, Japánra, Ázsiára, Amerikára és az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióra osztották fel. A visszahívások nagyrészt a japán és amerikai érdekeltségeket érintették, a többi részleg egészséges profitot és cash flow-t tudott termelni. A (Magyarországot is magában foglaló) Takata EMEA teljesen függetlenül működik más Takata-régióktól vagy azok pénzügyi támogatásától; az üzleti partnereket és az alkalmazottakat nem érintik közvetlenül negatívan az amerikai és japán régió eseményei vagy a bejelentett felvásárlás. Európában nem kezdeményeznek csődeljárást - írja a cég.

A Reuters hírügynökség forrásai szerint a Takata az amerikai szabályok szerinti eljárást kezdeményez, és csődvédelmet fog kérni az Egyesült Államokban is, ami lehetővé teszi számára, hogy pénzügyi mentőövet kapjon az amerikai Key Safety Systems (KSS) alkatrészgyártótól.

A KSS (amerikai idő szerint) már vasárnap bejelentette, megállapodásra jutott a Takatával, hogy mintegy 1,57 milliárd dollárért (435 milliárd forint) megveszi a csődvédelmet kérő japán autóipari beszállító szinte minden vagyonelemét.

A Key Safety Systems azt is közölte, hogy kevés kivétellel meg fogja tartani a Takata alkalmazottait, és nem áll szándékában bezárni a vállalat egyetlen termelőegységét sem.

Nagy jövője nincs annak a cégnek, amelyik megöli ügyfeleit

A japán óriáscég egy ideje már bajban volt, mivel kiderült, hogy esetenként selejtes légzsákokat gyártottak, amelyek legalább 17 esetben halált okoztak. A Takata emiatt a világ autóiparának eddigi legnagyobb termékvisszahívási akciójába kényszerült.

A gyilkos légzsákokat gyártó vállalat körüli botrányról korábban már rengeteget írtunk, a felrobbanó zsákok mintegy 180 balesetet okoztak. A hiba gyakorlatilag minden nagy gyártót érintett, a nagy amerikai, német és japán gyártóknak összesen több mint 70 millió járművet kellett eddig visszahívnia az utakról.

Ez utóbbi kapcsán a vállalat hétfőn leszögezte, hogy a csődeljárás nem fogja akadályozni a légzsákcserék végrehajtását.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
Vállalat Fügyült a Gap a vámokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:06
Nem vette figyelembe a vámok hatásait az előrejelzésében a Gap.
Vállalat Cápák között: díjazták azokat, akik nem csak profitot, hanem változást akarnak elérni
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:33
A Raiffeisen Bank négy különleges vállalkozást díjazott, ahol nemcsak az üzleti terv, hanem a szándék is számított.
Vállalat További nagy tervei vannak a 4iG-nek
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:31
Az első negyedéves gyorsjelentés apropóján adott részletes tájékoztatást Fekete Péter, a társaság vezérigazgatója.
Vállalat Verseny nélkül kapta meg a Mol a BME-t fenntartó céget
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:04
Versenyeztetés nélkül adják el a Molnak a Műegyetemet fenntartó céget, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.
Vállalat Nem panaszkodhat a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 19:40
Jól sikerült a tőzsdei cég negyedéve.
Vállalat Milliárdokat fizet ki osztalékként a Magyar Telekom leányvállalata
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 14:41
Pénz áll a házhoz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG