2p
A mesterséges intelligenciák a kamionokból űzhetik ki elsőként az embert.

Miközben a vezető nélküli személygépkocsik megjelenésének a lehetősége már széles médianyilvánosságot élvez, valójában a vezető nélküli kamionok lesznek azok, amelyek nagy valószínűséggel elsőként fognak viszonylag nagy számban megjelenni a közutakon - írja a nasdaq.com

Mindenki ezen dolgozik

A nagy teherautó márkák, a DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania és Volvo, valamint a japán Isuzu Motors és Hino Motors mind nagy erőkkel dolgoznak az önállóan navigáló járművek kifejlesztésén. Mellettük már megjelentek a kifejezetten haszongépjárművek számára vezető nélküli irányító technológiát fejlesztő vállalatok is, például a Peloton és az OTTO.

Az Egyesült Államokban az áruszállítás 70 százalékát kamionok bonyolítják. Az évi 9,2 milliárd tonna teheráru szállítását közel hárommillió nehéz tehergépjármű és több, mint hárommillió sofőr végzi. Mindehhez 37 milliárd gallon dízel üzemanyag szükséges.

Se szabadság, se betegség

A sofőrök kiiktatása a kamionokból számos gazdasági előnyt kínál. A törvényben előírt pihenőidők kihagyásával megállás nélkül, optimális sebességfokozatban haladó, és a vezetőfülke nélkül áramvonalasabb kivitelű járművekkel időt és üzemanyagot lehet megtakarítani. Az üzemanyag-megtakarítás akár 10 százalék is lehet.

Az önállóan navigáló járművek számos tanulmány szerint akár 90 százalékkal is csökkenthetik a balesetek számát. A McKinsey & Co. számításai szerint a vezető nélküli szállítójárművek széleskörű alkalmazása 190 milliárd dolláros megtakarítást hozhatna az Egyesült Államok gazdaságának.

A vezető nélküli járművek elterjedésének pedig nem munkanélküliség-növelő hatása lenne a munkaerőpiacon, mint ahogy az első látásra tűnik - írja a nasdaq.com portálon megjelent cikk -, hanem éppen hogy enyhíteni tudná a szállítási ágazatot jelenleg is nyomasztó és az előrejelzések szerint a jövőben csak tovább súlyosbodó munkaerőhiányt.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Daimler Truck fittyet hány az orosz szankciókra, Afrikában terjeszkedik
Privátbankár.hu | 2025. július 2. 08:16
Szenegálban tervez gyártóüzemet építeni Mercedes teherautóknak a cég, Oroszországban pedig már nincs mit vesztenie.
Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG