Egy H&M üzlet Nagy-Britanniában. Forrás: H&M |
Az itthon is népszerű Hennes & Mauritz AB (H&M) a világ második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi vállalata, májusban azonban immár sorozatban második hónapja okozott csalódást a befektetőknek. Az év ötödik hónapjában éves összevetésben alig 4 százalékkal tudta növelni az eladásait, míg az elemzők 6 százalékos bővülést vártak. Ez a második negyedévben 51,4 milliárd koronát (5,91 milliárd dollárt) tettek ki. Ez ugyan felülmúlta az egy évvel korábbi 46,9 milliárd koronát, de elmaradt a szakértők által várt 51,9 milliárd koronától.
Ezzel szemben a ruházati kiskereskedelmi ágazatban világvezető spanyol Inditex (amely egyebek között a Zara, a Bershka és a Pull&Bear tulajdonosa) szerdán arról számolt be, hogy az április végével záródott első pénzügyi negyedévében a forgalma 14 százalékkal, 5,569 milliárd euróra nőtt. Az ő növekedésük annak is köszönhető, hogy a termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártja, így az ellátási lánca sokkal hatékonyabb, mint a svéd versenytársé.