40 százalékot esett a Mercedes-Benz autó üzletágának nyeresége. A vállalat azt is közölte, hogy 2025-ben jelentősen alacsonyabb eredményt vár a csoporttól, mivel a versenyképessége fokozásán és a költségei csökkentésére fog fókuszálni.
A csoport, amely tavaly kétszer is csökkentette az előrejelzését, 2025-re az előző évinél kissé alacsonyabb árbevételt és az autóipari részlegnél mindössze 6-8 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülést prognosztizált, szemben a 2024-es 8,1 százalékkal. A vállalat csoport kamat- és adófizetés előtti eredménye 13,6 milliárd euróra csökkent 2024-ben, miközben az árbevétel 4,5 százalékkal 146 milliárd euróra esett vissza.
A luxusautó-gyártó csütörtökön később részleteket jelent be a modellkínálat felfrissítésére és a gyártási költségek 10 százalékos csökkentésére vonatkozó terveiről egy 2027-ig nyúló stratégiai megújítás keretében, amelynek célja Ola Kaellenius vezérigazgató szerint
„a vállalat jövőbeli versenyképességének biztosítása egy bizonytalan világban”.
A vállalat igazgatótanácsa részvényenként 4,30 eurós osztalékot fog javasolni, 1 euróval elmaradva a 2023-as osztaléktól.
Meglepte az elemzőket a Renault
Nagyobb profitot ért el a Renault az új modelljeinek köszönhetően. A francia autógyártó működési eredménye 3,6 százalékkal emelkedett a 2023-as eredményekhez képest, felülmúlva az elemzők várakozásait.
A vállalat, amely egyike azon keveseknek az autóipari ágazatban, akik tavaly is tartani tudták a céljaikat, 4,3 milliárd eurós működési nyereségről számolt be, szemben a vállalat által összeállított 4,2 milliárd eurós konszenzus előrejelzéssel. A Renault bevételei 7,4 százalékkal 56,2 milliárd euróra emelkedtek, ami jóval meghaladja a várt 54,5 milliárd eurót, köszönhetően a népszerű kompakt elektromos R5-ös és az új hibrid modelljeinek.
A 2024-es évre 7,6 százalékos működési árrést jelentett, szemben a korábban deklarált legalább 7,5 százalékos céllal. A csoportszintű nettó eredménye azonban 752 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,2 milliárd euróról, miután elszámolta a Nissan japán autógyártóban lévő részvények eladását és a cégben lévő befektetésének részleges értékvesztését. A Renault közölte, hogy 2,2 euró osztalékot fizet, szemben a 2023-as 1,85 euróval.
(via Equilor)