Nem erre számítottak az utasok: nem is fapados lesz
Bár korábban az új cégre mint diszkont formában működő, hosszútávú járatokat is teljesítő cégként hivatkoztak, az Air France-KLM közleményében leszögezte: nem diszkont társaságról van szó, mert hagyományos termékeket kínálnak majd az utasoknak. Korábban egyébként "Boost" néven emlegették a társaságot, a végleges név Joon lett.
A légitársasági csoport palettájában két diszkont cég is szerepel: a francia regionális járatokat teljesítő Hop!, valamint a Budapestre is közlekedő Transavia.
Lépni kellett valamit
A versenytársak közül elsőként a Lufthansa lépett a piacra a megújított Eurowings-szel, majd a British Airways és az Iberia anyavállalata, az International Airlines Group (IAG) indította el Level nevű légitársaságát, amely a Barcelona-El Prat repülőtérről üzemel.
A nagy hálózatos cégek a Norwegian Air Shuttle diszkont légicég interkontinentális járataira válaszul indították el új vállalataikat, miután bebizonyosodott, hogy van piaca Európában a hosszútávú diszkont járatoknak.