A német Bayerische Motoren Werke AG (BMW) az autóeladások növekedésére számít az idén, elsősorban az elektromos és luxusjárművek értékesítésének az emelkedése révén – közölte a cég szerdán.
Az MTI beszámolója szerint a BMW idén 8-10 százalék közötti árrésre számít a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) alapján a tavalyi 8,6 százalék után az autógyártó szegmensben.
Tavaly kevesebb autót adtak el - de az elektromos autók aránya nőtt
A BMW autók eladása tavaly 4,8 százalékkal, 2 millió 399 ezer 636-ra csökkent elsősorban a félvezető alkatrészek hiányának, illetve a kínai koronavírus-korlátozásoknak a hatására. Ugyanakkor a BMW elektromos járműveinek eladása tavaly több mint kétszeresére, 215 ezer 752-re nőtt.
18 milliárd euró fölött az adózott eredmény, 8,5 eurós osztalék jön
Az autógyár szerdán megerősítette a március elején előzetesen ismertetett pénzügyi adatait: tavaly az adózás előtti eredménye 23,51 milliárd euró volt, szemben az egy évvel korábbi 16,06 milliárd euróval, az adózott eredménye 12,46 milliárd euróról 18,58 milliárd euróra nőtt, a bevétele pedig 28 százalékkal, 142,61 milliárd euróra emelkedett.
A társaság a tavalyi teljesítmény alapján törzsrészvényenként 8,5 eurót, elsőbbségi részvényenként 8,52 eurót kíván osztalékként kifizetni az egy évvel korábbi 5,8 euró, illetve 5,82 euró után - írja az MTI.
A BMW az idén 1-5 százalék közötti létszámnövelést tervez a jelenlegi 149 ezer 475-ről.