A detroiti székhelyű autógyártó vállalat közölte, hogy bizonyos, 1997 és 2004 között gyártott sedan és kupé modellek esetében erős fékezésnél olajcseppek eshetnek a forró kipufogó-vezetékre, ami tüzet okozhat a motorházban.
Hát ez nem sikerült!
A hiba miatt 2008-ban több mint 200 ezer, 2009-ben pedig csaknem 1,5 millió autót rendeltek vissza a szervizekbe, de a jelek szerint a problémát nem sikerült megoldani, ugyanis a javítások után még több mint 1300 autó gyulladt ki.
267 autó ki is gyulladt
Az amerikai felügyeleti hatóságok 2007 elején szereztek tudomást a tűzesetekről, amelyek leggyakrabban az autók leállítását követő 15 percen belül következtek be. A GM szóvivője 2008-ban azt közölte, hogy 267 kigyulladt járműről tudnak, közülük 17 teljesen leégett. A meghibásodás miatti tűzesetekben összesen 19 ember sérült meg könnyebben.
A mostani visszahívás alapvetően az észak-amerikai piacra korlátozódik, és az 1997 és 2004 között gyártott Pontiac Grand Prix és Buick Regal, a 2000 és 2004 között gyártott Chevrolet Impala, az 1998-as és az 1999-es évjáratú Chevrolet Lumina és Oldsmobile Intrigue, valamint az 1998 és 2004 között gyártott Chevrolet Monte Carlo modelleket érinti. Mindegyik típus 3,8 literes V6-os motorral van felszerelve.
Alan Adler, a GM szóvivője kedden közölte, hogy a visszahívás olyan nagy mértékű, hogy hatással lehet a GM negyedik negyedéves eredményére is.
A General Motors a világ harmadik legnagyobb autógyártó vállalata az eladásokat tekintve a Toyota japán és a Volkswagen német konszern mögött.
Ez semmi a Volkswagen balhéhoz képest! Az 1,4 milliós szám még mindig eltörpül a nagy európai rivális Volkswagenhez (VW) képest, mivel a német autógyártónak közel 11 millió autót kell visszahívnia a károsanyag-kibocsátási botrány miatt. A VW összes költsége akár 30 milliárd euróra is rúghat majd. Erről valamennyi cikkünket itt találja >>>> |