Beszámolt első negyedéves eredményeiről a K&H Csoport. A bank adózás utáni eredménye 23 százalékkal nőtt, ennek ellenére az extraprofit-adó miatt veszteséget kellett elkönyveljen.
Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója kijelentette: „Az első negyedévben a K&H stabilan jó teljesítményt nyújtott: 23 százalékos profitnövekedést értünk el az előző év hasonló időszakához képest. Ebben a negyedévben a K&H kiemelten sikeres volt a vállalati hitelezés és a befektetési alapok értékesítése terén. Az első negyedévben lakossági ügyfélszámunk meghaladta a 800 ezer ügyfelet, mely 2022 első negyedévéhez képest 5,3 százalékos növekedést jelent. A rendszeresen jövedelmet átutaló ügyfelek száma átlépte az 540 ezret, amely 7 százalékos növekedésnek felel meg év/év alapon. Az innovációra továbbra is sikerünk zálogaként tekintünk, ami ügyfeleink számára gyorsabb és kényelmesebb banki szolgáltatásokat biztosít. Április végén újabb innovatív digitális megoldásokat mutatottunk be, melynek köszönhetően már köthetünk a mobilunkon kockázati életbiztosítást, kárbejelentést tehetünk és a kárügyintézést is nyomon követhetjük, valamint a K&H mobilbankban egy felületen tekinthetjük át az összes biztosításunkat.
A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad, és örömmel fogadtam, hogy a K&H alapok kezelőjét a Privátbankár 'Az év ESG alapkezelőjévé' választotta.”
- A bank adózás utáni eredménye 12,8 milliárd forintot ért el, 23 százalékkal emelkedve 2023 első negyedévében a tavalyi év azonos időszakának 10,5 milliárd forintos értékéhez képest. A K&H Biztosító 2023 első negyedévében 0,8 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a teljes évre vonatkozó extraprofit-adó miatt. 2022 azonos időszakában nettó eredménye 2,3 milliárd forint volt.
- A bank működési bevétele 24 százalékkal, működési költségei pedig 38 százalékkal emelkedtek az év első negyedévében év/év alapon, beleértve a 2023 évre fizetendő extraprofit adó teljes 25 milliárd forintnyi összegét, ami a legutóbbi intézkedések miatt további 8 milliárd forinttal fog emelkedni. Mindeközben a hitelezési értékvesztés eredményhatása 2023 első negyedévében pozitív volt.
- A bank teljes hitelállománya 25 százalékkal nőtt egy év alatt, így elérte a 2723 milliárd forintot. A vállalati hitelállomány egyetlen év alatt 45 százalékkal bővült. A betétállomány alakulása az érintett időszakban a piacnak megfelelő volt.
- A K&H az első negyedévben a vállalati hitelezés terén tovább javította piaci pozícióját, míg ugyanebben az időszakban a lakossági hitelezés piaca nagyon alacsony szintre esett vissza.
- A K&H továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és folytatja digitális átalakulását.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója így fogalmazott: „2023 első negyedévében 0,8 milliárd forintos veszteséget könyveltünk el a teljes évre vonatkozó extraprofit-adó miatt. 2022 azonos időszakában nettó eredményünk 2,3 milliárd forint volt. A nem életbiztosítási területen a díjbevétel 14 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 20 milliárd forintot. Valamennyi üzletág kétszámjegyű növekedést produkált az előző évhez képest.
Az életbiztosítások erőteljes üzleti eredményt hoztak, a növekedés az előző év hasonló időszakához képest 28 százalékos volt. A növekedést a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosítások, valamint az egyszeri díjas, befektetési egységhez kötött termékeink hajtották.”