Magyarországon már nincs akadálya a reklámadó beszedésének – tudta meg a Népszabadság európai bizottsági forrásokból. Bár még vizsgálják, hogy a 2014 júniusában bevezetett reklámadó megfelel-e az uniós állami támogatási szabályoknak, de a progresszív adókulcs május végi eltörlésével érvényét vesztette az uniós versenyhatóság úgynevezett felfüggesztő rendelkezése, amely még márciusban hatályon kívül helyezte az egész törvény végrehajtását.
A hírek szerint a bizottság hamarosan lezárja a még folyamatban lévő vizsgálatát is, miután a parlament által módosított jogszabály jórészt megfelel Brüsszel elvárásainak.
Az új típusú reklámadó súlyos teher a magyar médiavállalkozások többségének.A hirdetési árbevételen alapuló progresszív – 1, 10, 20, 30, 50 százalékos – adókulcsokat egységes, 5,3 százalékos váltotta fel, miután az előző szabályozás által leginkább sújtott RTL Klub panaszt tett az Európai Bizottságnál.