A BMW adózott eredménye éves összevetésben több mint harmadával, 36,9 százalékkal, 7,68 milliárd euróra esett tavaly, ami megfelelt a piaci várakozásoknak részben a kínai és a németországi gyenge eladások miatt.
Pénteken ismertetett közleményében a prémium autógyártó arra számít, hogy idén 5-7 százalékos lesz az autóipari ágazatban az árrés a tavalyi 6,3 százalék után, miközben úgy véli, hogy fokozódik a kereskedelmi háború és éleződik a verseny legnagyobb piacán, Kínában.
A cég vezetése 4,32 euró osztalék kifizetését javasolja a tavalyi évről az egy évvel korábbi 6,02 euró után.
A tavalyi bevétel 142,4 milliárd euró volt, 8,4 százalékkal kisebb a 2023. évinél. A BMW bevételének legnagyobb része, 42,7 százaléka az európai piacról származott, a második helyen 32,7 százalékkal Ázsia, 22,4 százalékkal a harmadik helyen pedig Észak- és Dél-Amerika állt. A világ többi régiójából származott a cég bevételének a 2,2 százaléka.
Az eladott járműszám 2,45 millióra csökkent tavaly az előző évi 2,55 millióról.
A világ országai közül továbbra is Kína a BMW legnagyobb autópiaca az összeladások 29,2 százalékával. A második helyen az Egyesült Államok állt 16,3 százalékkal, a harmadik helyen pedig Németország 10,8 százalékkal.
(MTI)