A Coca-Cola mintegy 3,9 milliárd fontért (4,4 milliárd euró) vásárolja fel a Costa kávéház láncot, a vállalkozást most birtokló Whitbread ugyanis jövedelmezőbbnek tartotta az értékesítést. A Whitbread még 1995-ben vásárolta meg a Costa kávézó láncot 19 millió font. A vállalkozás akkoriban 39 üzlettel rendelkezett, mostanra viszont már csaknem 2400 üzlete van az Egyesült Királyságban és további 1400 más országokban. A Costa Express kávéautomatából pedig több mint 8000 darabot tartanak számon világszerte - írja a BBC.
Olyat fog gyártani a Coca-Cola, amit még biztos nem ittál Több milliárdos beruházással kezdik el gyártani innovatív prémiumterméküket. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |
A tranzakció igazi win-win a két vállalat számára: az értékesítő cég többek közt a Premier Inn szállodai üzletágának fejlesztésére, adósságai rendezésére kívánja fordítani a befolyt összeget, de részvényeseknek is juttatnak osztalékot. A Coca-Cola pedig – bár borsos áron vásárolta fel a márkát – végre nem csak a meleg italok piacára lép be, hanem végre a kávé is bekerül a cég portfóliójába. A tranzakciót várhatóan 2019 első felében zárják le. A pénteki tőzsdei kereskedésben több mint 17 százalékot nőttek a Whitbread részvényei.
A Coca-Cola eddig egyedül a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával, a Costa már közismert termékei pedig jó lehetőség a vállalatóriás számára, hogy ezen a piacon is megvethesse a lábát. Szakértők szerint az akvizíció keserédes pillanat a Whitbread részvényeseinek: egyrészt a felvásárlási összeg egyértelműen kedvez a cég értékének növelésében, ez ugyanis sokkal jobb profit, mint amit a kávézólánc független cégként érhetett volna – másrészt a Costa volt a Whitbread ékköve, amiben komoly potenciál volt, főként a keleti piacokon.