Jelentős átalakuláson ment keresztül a 4iG Nyrt., a cégcsoport már 2021-ben fontos távközlési szereplővé emelkedett - áll a tőzsdei társaság tavalyi negyedik negyedévet bemutató jelentésében. Az előzetes várakozásokkal összhangban az informatika mellett nőtt a vállalat távközlési szegmensből származó árbevétele, a szektorra jellemző magas jövedelmezőség a 4iG eredményeiben is tükröződik. A tásaság kiváló teljesítménye az organikus fejlődésnek, az akvizícióknak és a nemzetközi piacra lépésnek köszönhető.
Az informatikai, valamint a távközlési szegmensben működő 4iG leányvállalatok teljesítménye jelentős mértékben hozzájárult a társaság konszolidált üzleti eredményességének kiemelkedő növekedéséhez. 2021 során az informatikában a 4iG Magyarország vezető rendszerintegrátor vállalatává erősödött.
A nagyvállalat távközlési piacra lépése megváltoztatta a vállalatcsoport portfólióját és többek között a telekommunikációs leányvállalatoknak köszönhetően jelentősen javultak a társaság pénzügyi mutatói. A vállalatcsoport struktúraváltása miatt a negyedik negyedéves eredményadatok nem teljesen összehasonlíthatók az egy évvel korábbiakkal. A 4iG leányvállalatainak remek teljesítménye jelentős mértékben támogatta a 4iG Nyrt. konszolidált eredményének kiemelkedően gyors növekedését: a 4iG konszolidált értékesítési árbevételéhez mintegy 21 milliárd forinttal járultak hozzá, EBITDA-ját pedig 6,8 milliárd forinttal növelték.
A tavalyi negyedik negyedévben 40 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el a 4iG, így a 2021-es bevétel 93 milliárd forintot tett ki, amely 62,3 százalékkal haladta meg a 2020-as eredményt. Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) a 2020-as 5 milliárd forintról 125,1 százalékkal, 11,4 milliárd forintra nőtt. A 4iG EBITDA-marzsa 8,8 százalékról 12,2 százalékra emelkedett tavaly, amely elsősorban a távközlési expanziónak köszönhető, a telekommunikációs szektor jövedelmezősége ugyanis jellemzően magasabb, mint az IT szegmensé. A 4iG tőzsdei mutatói is kedvezően alakultak 2021-ben, a részvények átlagára 54,2 százalékkal, 853 forintra emelkedett, míg a piaci kapitalizáció (a vállalat piac által meghatározott értéke) 47,4 százalékkal haladta meg tavaly az egy évvel korábbit, ami 2021 végén 88,1 milliárd forintot tett ki. Az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 74,9 százalékkal, 66 forintra emelkedett.
Szintén a 4iG-vel kapcsolatos hír, hogy a cég magyar leányvállalatot alapított, amelyet 2022. február 25-én a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásába bejegyzett 4iG Albánia Kft. néven. A cégalapítás összefüggésbe hozható azzal, hogy a 4iG karácsony előtt megállapodást kötött az albán ONE Telecommunications megvásárlásáról a 4iG Nyrt. A vállalat 1,36 millió előfizetőjével Albánia második, és egyben leggyorsabban növekvő mobilszolgáltatója.