Az innovációs miniszternek javaslatot kell készítenie a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljére, írja a Népszava a Magyar Közlönyben megjelent buszstratégia alapján. Eszerint az állam mindenhol kizárólagos szereplő lehet a jövőben, leváltva a mostani rendszert, melyben önkormányzati cégek (alvállalkozókkal), vagy Volán társaságok működtetik a helyi közösségi közlekedést részben helyi finanszírozással, részben állami támogatással. Ezzel például a sofőrök eltérő bérezésének is meg kellene szűnnie.
A Közlönyben megjelent buszstratégia arról határoz továbbá, hogy az állami társaságok és az önkormányzatok három év múlva már kizárólag elektromos buszokat szerezhetnek be támogatással. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság feladata lesz a 2020-2028 közötti időszakban a teljes hazai állami vagy önkormányzati kezelésben lévő járműpark megújítása.
A buszstratégia szerint magyar- vagy legalább magyarországi gyártású buszokat kell a jövőben beszerezni. A Népszavának nyilatkozó szakember szerint hazai cégek még nem is tudnák fedezni a majdan felmerülő igényeket, de mivel ma már kínai és német gyártásban is készülnek korszerű buszok Magyarországon, ezzel áthidalható lesz a probléma.
(Népszava)
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 74,15 pontos, 0,07 százalékos emelkedéssel, 109 453,39 ponton zárt pénteken.




