A Digi Kft. a mobilszolgáltatásának pontos indulási dátumáról egyelőre nem tud hivatalos bejelentést tenni - közölte a társaság az MTI megkeresésére csütörtökön, így nem erősítette meg azt a korábbi sajtóértesülést, miszerint 2017 márciusában indulna a szolgáltatása.
Nagy a készülődés
A társaság kifejezett célja, hogy mihamarabb el tudja indítani a szolgáltatást: az idén tavasszal a médiában megemlített 200 toronyhoz képest már jelentősen bővült a jövőbeni hálózat - írták -, de pontosabb adatokat erről nem közöltek. Megerősítették, hogy a társaság országos és saját hálózat kiépítését választotta, "minőségi és kedvező ár/érték arányú" mobilszolgáltatása létrehozásához.
A Digi több mint két éve, 2014 szeptemberében az 1800 megahertzes (MHz) frekvenciatartományban 10 MHz-nyi blokk használati jogát nyerte el húsz évre 10 milliárd forintért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázatán. Az idén júniusban a 3600-3800 megahertzes frekvenciasávon 248 millió forintért újabb 20 MHz-nyi sávot vásárolt, szintén tenderen, ezzel már a teljes "frekvenciatorta" 5 százalékát birtokolja.
Ezzel nyerhetnek?
A Concorde Értékpapír Zrt. elemzője szerint alacsony árakkal jelenhet meg a mobilpiacon a Digi, amelynek hatására a mobilszolgáltatások ára csökkenni fog, Tunkli Dániel ugyanakkor úgy véli, hogy ez közel sem lesz olyan drasztikus és gyors ütemű, mint a társaság romániai megjelenése esetében volt.
A szakértő elemzésében emlékeztet, hogy a Digi Romániában jó pár évvel később kezdte meg mobilpiaci működését, mint a többi piaci szereplő, a Vodafone-nal kötött együttműködés segítségével azonban elérte, hogy országos lefedettsége legyen és új hálózatot is kiépített. A vállalatcsoport Romániában a piac 11 százalékát birtokolja, míg a Telekom Romania részesedése 21, a Vodafone-é 37, az Orange-é pedig 31 százalék.
Tunkli Dániel megjegyzi azt is, hogy nem a Digi az első, amely Magyarországon extrém olcsó árakkal igyekezett piaci részesedést szerezni, mind a Tesco mind a Blue mobile hasonló stratégiát követett, ám nem jártak sikerrel, e vállalatok szolgáltatásai nem voltak jelentős hatással a három nagy piaci szereplőre. Lényeges ugyanakkor, hogy a Digi rendelkezik vezetékes szolgáltatásokkal Magyarországon, így a vállalat jó pozícióban van ahhoz, hogy a mobil szolgáltatása a jelenlegi ügyfélkörben népszerű legyen.