Egy gép maradt, de senkinek sem kell. (Fotó: Budapest Airport) |
A 15 ezer órát repült, ötven személyes gép három társával együtt régebben a magyar légitársaság regionális hálózatában látott el szolgálatot, de üzemeltetése elég drágának bizonyult - írja a Világgazdaság kedden, a Malév utolsó gépéről.
Már 2005-ben túl akart adni rajtuk a felszámoló, de aztán erre nem került sor, azóta pihen Ferihegyen. 2011-ben kormánygépet akartak belőle, de aztán 2012 februárjában csődbe ment a Malév, és a gép a bennragadt vagyonelemeket gazdagította.
Senkinek sem kell
A felszámoló immáron tizenkettedik alkalommal hirdeti meg eladásra az alkatrészekkel együtt, de nem nagyon kelendőek. A Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. eredetileg még 4,3 millió dollárt (mai árfolyamon 1,2 milliárd forintot) kért volna csak a gépért, majd egy évvel később – 2013-ban – már lement 3,6 millió dollárra. Aztán tavaly hozzácsapták az alkatrészeket is a géphez, az árat pedig levitték 1,7 millió dollárra (485 millió forint mai áron), majd az idén 324 ezerre, és végül – mostanra – 300 ezer forintra csökkent az irányár az alkatrészekre, és a 2002-ben gyártott, alig használt repülőre - írja a lap.
A Malév felszámolását folyamatosan meg kell hosszabbítani, miután nem túl sikeres a gép és az alkatrészek, valamint a cég követeléseinek eladása. Ez utóbbiakat ugyanúgy tucatnyi alkalommal hirdették meg eladásra, de valahogy nem kellenek senkinek.