|
| Egy gép maradt, de senkinek sem kell. (Fotó: Budapest Airport) |
A 15 ezer órát repült, ötven személyes gép három társával együtt régebben a magyar légitársaság regionális hálózatában látott el szolgálatot, de üzemeltetése elég drágának bizonyult - írja a Világgazdaság kedden, a Malév utolsó gépéről.
Már 2005-ben túl akart adni rajtuk a felszámoló, de aztán erre nem került sor, azóta pihen Ferihegyen. 2011-ben kormánygépet akartak belőle, de aztán 2012 februárjában csődbe ment a Malév, és a gép a bennragadt vagyonelemeket gazdagította.
Senkinek sem kell
A felszámoló immáron tizenkettedik alkalommal hirdeti meg eladásra az alkatrészekkel együtt, de nem nagyon kelendőek. A Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. eredetileg még 4,3 millió dollárt (mai árfolyamon 1,2 milliárd forintot) kért volna csak a gépért, majd egy évvel később – 2013-ban – már lement 3,6 millió dollárra. Aztán tavaly hozzácsapták az alkatrészeket is a géphez, az árat pedig levitték 1,7 millió dollárra (485 millió forint mai áron), majd az idén 324 ezerre, és végül – mostanra – 300 ezer forintra csökkent az irányár az alkatrészekre, és a 2002-ben gyártott, alig használt repülőre - írja a lap.
A Malév felszámolását folyamatosan meg kell hosszabbítani, miután nem túl sikeres a gép és az alkatrészek, valamint a cég követeléseinek eladása. Ez utóbbiakat ugyanúgy tucatnyi alkalommal hirdették meg eladásra, de valahogy nem kellenek senkinek.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke hétfőn levelet küldött az Európai Unió tagállamainak.


