A vállalat közleménye szerint több mint 6 százalékkal több személygépkocsit gyártott és adott el a cseh autógyár az idei első kilenc hónapban, mint a múlt évben azonos időszakában. A Škoda Auto idén eddig csaknem 841 ezer autót gyártott a tavalyi 791 ezerrel szemben.
A márka legnagyobb vevője Kína, ahová idén már több mint 225 ezer járművet szállítottak: ez legalább 25 ezerrel több, mint az előző év háromnegyedében. Szeptemberben 14 százalékos volt a növekedés, több mint 107 ezer Škoda kelt el világszerte, ami a cég történetében az eddig legsikeresebb hónapnak bizonyult. A cég bevétele idén szeptemberig 9 százalékkal 10,1 milliárd euróra emelkedett.
A legnagyobb érdeklődést a luxuskocsinak számító Superb modellek váltották ki, de a rövidesen piacra kerülő Kodiaq családi szabadidőautók iránt már most is nagy a kereslet. A cég azzal számol, hogy ez lesz 2017 legkeresettebb modellje. Tavaly a Škoda Auto több mint egymillió személyautót adott el, az idei adatok alapján pedig a piaci szakértők bizakodóak az újabb rekordot tekintve.
Fontos a minőség
A Škoda korábban a márkaszervizek fontossága mellett kampányolt. A márkát forgalmazó Porsche Hungaria Škoda márkaigazgató szerint egy közúti baleset esetén meghatározó jelentőségű a gépkocsi állapota. Dalnoki Balázs megjegyezte, hogy Magyarországon az autók átlagéletkora 12 év körüli, és a javításoknál jellemzően háttérbe szorulnak a márkaszervizek, mivel a tulajdonos inkább azt tartja szem előtt, hogy autója lehetőleg alacsony költséggel, mihamarabb visszatérhessen a fogalomba. A cég bejelentette, hogy karosszéria szakértői programot indít, amelyben auditálják a márkaszervizeket.
Ők biztosan nem szenvedik meg a kilépést - bővít az egyik autógyárA teljes cikket itt olvashatod a Privátbankár.hu-n. >> |