Fotó: AFP |
Az Unilever vállalja, hogy 2025-ig megfelezi az új műanyagok felhasználását, írja a Guardian.
A 400 háztartásitermék-brandet birtokló óriás most évi 700 ezer tonna friss műanyagot használ el csomagolásra. A plasztiktermelés visszafogása érdekében a vállalat fokozatosan átáll az újrafelhasználható műanyagokra, az újratölthető csomagolású termékekre, az alternatív csomagolási anyagokra, valamint elkezd több csomagolást begyűjteni, mint amennyit felhasznál, hogy segítse az újrafelhasználható műanyagok iparágát.
Az Unilever már elindította az első, új felfogásban fogant kísérleti termékeit. Szeptember eleje óta a brit boltokban már újratölthető formában kapható a Cif ablaktisztító, nyár eleje óta pedig a nagy kiszerelésű Solero jégkrémeket egyetlen, organikus anyagú, nagy dobozban árusítják a korábbi gyakorlat helyett, melyben a dobozon belül az egyes jégkrémek még külön is be voltak csomagolva műanyag csomagolópapírba. Dél-Kelet Ázsiában pedig már megy a sampon- és az öblítő-újratöltő állomások tesztüzeme, illetve megjelentek már az első unileveres szilárd samponok - olyasmik, mint a szappanok - a táblácska formátumú fogkrémek - fogmosáskor le kell harapni egy kis darabot belőle, elrágni, majd egy kis víz behörpölésével mehet a mosás - és a kartontokos izzadásgátló stiftek.
A vállalat 2025-ig évi 600 ezer tonna plasztikot kíván begyűjteni és újrahasznosítani, és vállalja, hogy nem használ fel évi 350 ezer tonna friss műanyagnál többet. Az általa termelt hulladékhegyek menedzselésére az Unilever új szintre emeli a hulladékfeldolgozó iparral folytatott együttműködését, melynek köszönhetően korábban Indonéziában már 3 ezer hulladékfeldolgozó telepet létesítettek.
(Guardian)