Helyreigazítás2019. október 31. napján "Megvan ki viheti Áder János alapítványának 250 milliós megbízását" címen közzétett cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy az On Ad Production Kft. 2017-ben alvállalkozóként bedolgozott Balásy Gyula cégének, a New Land Media Kft.-nek. A fentiekkel ellentétben a valóság az, hogy az On Ad Production Kft. sosem volt alvállalkozója a Balásy Gyula tulajdonában álló New Land Media Kft-nek. |
Áder János köztársasági elnök és Kőrösi Csaba, a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH) Környezeti Fenntarthatósági igazgatóságának vezetője a Budapesti Víz Világtalálkozón 2019. október 16-án. (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt) |
Áder János környezetvédelemre fókuszáló alapítványa júniusban tett közzé egy nyílt eljárásos pályázatot 250 millió forint kerettel „Rendezvényszervezési szolgáltatás vásárlása a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány számára”.
Akkor a szakmai alkalmasságnál kikötötték, hogy az ajánlattevőnek rendelkeznie kell legalább 1 nemzetközi (legalább 2 napos és legalább 100 fő részvételével zajló) konferencia lebonyolításáról szóló referenciával. További feltétel volt még, hogy az ajánlattevő árbevétele három lezárt üzleti évben érje el a 185 millió forintot.
Aztán augusztusban megjelent közbeszerzési dokumentumban több változtatást is illesztettek a kiíráshoz. Ahogy arról írtunk, például kitolták a jelentkezés határidejét: augusztus 2-áról augusztus 21-ére módosították a pályázat benyújtásának végső időpontját.
Kikerült az a pont, amelyben a jelentkezőnek egy kormányrendelet alapján igazolnia kellett volna a „minőségbiztosítási szabványoknak való megfelelőséget”. Lazítottak a pályázatra jelentkező alkalmasságának feltételein. Nem szerepelt az a bekezdés, amely szerint alkalmatlan az ajánlattévő, aki nem rendelkezik ISO 9001 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal, vagy az EU más tagállamában bejegyzett, ezzel egyenértékű tanúsítvánnyal.
Mindezek után október 31-én megjelent egy tájékoztató az eljárás eredményéről.
Eszerint a pályázatra 8 ajánlat futott be. Közösen tett ajánlatot az Akció BTL Kft., a Moonline Hostessügynökség Rendezvényszervező és Szolgáltató Kft., az AXIA Group Szolgáltató Zrt.. Közösen indult a Bartha Management Kft., az ESG Holding Zrt., valamint az Event Company Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Indult továbbá az On Ad Production Kft, ReferoLUDVIG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a Sensation Event & Congress Kft. és az Eventorg Kft.
Közülük az On Ad Production Kft-t választották ki győztesnek. Az október 22-én megkötött szerződés végösszege nem változott a kiíráshoz képest, maradt 250 millió forint.
A céginformációs adatbázis szerint a 2014-ben alapított, budaörsi székhelyű vállalkozás fő profilja a reklámügynökségi tevékenység. Az On Ad Production Kft. egyébként alvállalkozóként már bedolgozott 2017-ben Balásy Gyula, a kormány jelenlegi kedvenc kommunikációs szakemberének cégének, a New Land Media Kft.-nek, valamint a korábban Száraz István tulajdonában álló Frank Digital Kft.-nek. (Frissítés 2019. 11. 13.: a New Land Media Kft. cikkünk megjelenése után cáfolta, hogy az On Ad Production valaha is alvállalkozója lett volna - lásd fenti keretes írásunkat.)
Az Mfor.hu akkori cikke szerint ez a két cég nyerte meg a Magyar Nemzeti Bank 1,5 milliárd forintos reklámkampányát, amelyben a „Fogyasztóbarát termék”-nek minősített lakáscélú jelzáloghiteleket népszerűsítették.
Legalább két konferenciát szervezhetnek Áderéknak
Az On Ad Production Kft. feladata többek között az lesz, hogy különféle rendezvényeket szervezzek, készítsenek elő és bonyolítsanak le budapesti és vidéki helyszíneken a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítványnak.
A rendezvényszervezési feladatok olyan tevékenységeket foglalnak magukban, mint például:
- a rendezvények és a helyszínek teljes körű előkészítése,
- catering biztosítása,
- szálláshelyek biztosítása Magyarországon és külföldön,
- a rendezvények résztvevőinek meghívásának előkészítése, lebonyolítása,
- a rendezvényekhez kapcsolódó dekorációs- és szóróanyagok tervezése,
- ajándéktárgyak megterveztetése, kiviteleztetése, beszerzése,
- az adott rendezvényekhez kapcsolódó kulturális események szervezése, jegyek biztosítása színházi és egyéb kulturális eseményeken,
- a rendezvényekhez szorosan kapcsolódó kreatív stratégiák és tervek készítése, megvalósítása, kreatív tervezési, gyártási, gyártás-előkészítési feladatok elvégzése,
- PR- és sajtókapcsolati feladatok,
- a rendezvényhez szükséges technikai eszközök biztosítása.
Az alapítvány a keretösszeg 70 százalékára vállal megrendelési kötelezettséget. A szerződés teljesítése során előre láthatólag legalább 2, több napos nemzetközi konferencia teljes körű lebonyolítására kerül sor, legalább 100 fő részvételével.
A tájékoztató szerint a szerződés teljesítéséhez valószínűsíthető alvállalkozókra is szükségük lesz az olyan feladatokhoz, mint a catering, technika biztosítása, berendezés, dekoráció, nyomda, utazás, ügynökségi szolgáltatás, PR tervezési feladatok, sajtórendezvények szervezése, PR ügynökségi szolgáltatások, szövegírás, beszédírás, szállítás, terjesztés, szervezés, lebonyolítás részfeladatai.