Az Ikea 53,8 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta a 2016-os pénzügyi évét, ami éves szinten 14,5 százalékos növekedést jelent. Az áruház egyelőre csak két üzlettel, Budapesten és Budarösön képviselteti magát Magyarországon, ahogy arról azonban már korábban is többször írtunk, májusban nyitja meg kapuit a soroksári üzlet. Ez a siker is hozzájárul egyébként az Ikea fejlesztéseihez, idén tervezik, hogy elindítják a webes vásárlást a budaörsi üzletben, amit helyben lehet majd átvenni, ezt közölte az Ikea a Privátbankár.hu-val.
Tavaly több mint 5 millió ember fordult meg a budaörsi és a budapesti áruházban, és mintegy hárommillióan vásároltak is valamit, átlagosan 16 700 forintért. Persze, a húsgolyó sem maradhat ki a számításból, több mint 1 millió adag fogyott ebből 2016-ban. Az elmúlt év fő témája a konyhához, a főzéshez, az étkezéshez és a vendéglátáshoz kapcsolódott, így nem csoda, hogy a legnépszerűbb termékek között is a konyhai kiegészítők uralkodtak, ezek adták a teljes forgalom 24 százalékát, ráadásul naponta 15 teljes konyhát értékesített az Ikea. Ezen kívül kisebb háztartási eszközök voltak a magyarok kedvencei, minta hogy az az alábbi táblázatban is látható:
Termék | Eladott darabszám |
OFTAST tál | 308 619 db |
FRAKTA táska, nagy | 298 661 db |
FRAKTA táska, közepes | 203 292 db |
OFTAST tányér | 197 711 db |
POKAL pohár | 181 396 db |
ALKALISK alkáli elem | 177 930 db |
TEKLA konyharuha, fehér, piros | 123 657 db |
BAGIS vállfa | 112 085 db |
OMSORG cipőkanál | 110 267 db |
HEDERLIG vörösboros pohár | 107 594 db |