Visszavágta középtávú profitabilitási célkitűzéseit a Porsche. A Porsche értékesítése 1,1 százalékkal, 40,08 milliárd euróra csökkent 2024-ben. A vállalat árbevétel- arányos megtérülése 14,1 százalékos volt, ami a saját célkitűzési tartományának alsó határán helyezkedik el. A vállalat működési eredménye pedig 23 százalékkal, 5,64 milliárd euróra csökkent az időszakban.
Az Equilor piaci összefoglalója idézi Jochen Brecknert, a Porsche pénzügyi igazgatóját, aki bejelentette, hogy a cégnél a korábbi 19 százalékos helyett most már csak 15-17 százalék közötti árbevétel-arányos megtérülést várnak középtávon. Bár a középtávú célokat csökkentették, a hosszú távú, 20 feletti célkitűzést továbbra is fenntartják. A Porsche az idei évre legfeljebb 40 milliárd eurós értékesítést vár, az árbevétel-arányos megtérülés pedig akár 10 százalékra is csökkenhet.
Fotó: Depositphotos
A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume, aki egyben a VW főnöke is, változékony politikai és gazdasági környezetre figyelmeztetett, míg Jochen Breckner, a vállalat pénzügyi vezetője azt mondta, hogy álmatlan éjszakái vannak a vámok hatása miatt aggódva. Az autógyártó különösen ki van téve az Európából származó autóimportra kivetett vámok fenyegetésének, mivel minden autóját Németországban gyártja. Az EU 10 százalékos vámot vet ki az autóimportra, míg az USA 2,5 százalékot. Brecker elmondta, hogy a Porsche a vámok hatását a fogyasztói árak emelésével és további költségcsökkentésekkel kívánja ellensúlyozni.
A befektetők nem örültek a cég számainak, a szerdai kereskedésben közel 3 százalékos mínusszal zárt az autórészvény.