4p

Megint nagyvállalati vezetőt igazolt Mészáros Lőrinc. A nevét viselő építőipari cég a francia hátterű Colastól csábított el egy felsővezetőt.  

A cégnyilvántartási adatok szerint a közelmúltban a Colas-csoporttól igazolt cégvezetőt a több állami nagy megrendelésen megerősödő Mészáros és Mészáros Kft. Görbedi László érkezik a kft-hez, aki vezérigazgatóként dolgozott a most hátrahagyott cégnél, a Colas Alterránál - írta laptársunk, az Mfor.hu.

A lap emlékeztet, hogy a közelmúltban egy másik ismert vezetőt is "elveszített" a Colas: Sokorai Istvánt, aki az egykori Arcadomtól ment át a külföldi cégcsoporthoz és ott 10 évig első számú vezető volt. Éppen egy éve jelentették be, hogy a NER legbelsőbb köreihez tartozó Bayer Constructnál lett ingatlanfejlesztési vezető, rá bízták az újonan megalapított Bayer Property céget.

A Mészáros cégbirodalom egy részét Felcsút fő utcáján is hirdetik  (fotó: Mester Nándor)
A Mészáros cégbirodalom egy részét Felcsút fő utcáján is hirdetik (fotó: Mester Nándor)

 A Colas és a Mészáros és Mészáros teljesítményét nézve egyértelmű, hogy a hazai építőipar két fontos szereplőjéről van szó, de piaci pozícióik kiépítéséhez, megerősítéséhez eltérő eszközökre és kapcsolatrendszerre volt szükségük.

Mára egyenrangú felek lettek az építőiparban, sőt: a Mészáros és Mészáros Kft. forgalmát a Colas-csoport érintett tagjai együttesen tudják nagyjából produkálni. A kft. egyébként nem csupán önerőből gyarapítja gyors ütemben bevételeit, hanem azért is, mert a Mészáros Lőrinchez köthető egyéb építőipari érdekeltségek - egy-egy részfeladat elvégzésekor - nem egyszer alvállalkozóként foglalkoztatják. 

Vélhetően a gyorsabb fejlődés is vonzhatta Görbedi Lászlót, hiszen korábbi foglalkoztatója, a Colas Alterra 2019-ben (az utolsó lezárt évben, a 2020-as beszámolók mostanában kerülnek fel a netre - a szerk.) csak valamivel több, mint 21,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, miközben ugyanebben az időben a Mészáros és Mészáros Kft. 87,3 milliárdot.  

A portál emlékeztet: Görbedi László régi motorosnak számít az ágazatban és a Colasnál is sok évet lehúzott: 2005-ben még vállalkozási főmérnökként kezdett, majd egészen a vezérigazgatói székig vitte a Colas Alterránál. Úgy nyolc éve volt egy érdekes nyilatkozata saját vállalati lapjuknak. Azt mondta, hogy a szennyvíztisztítók építése már nem akkora biznisz, mint azt megelőzően, mert országosan kiépült ez a fajta infrastruktúra. Az egyéb üzletágak felfuttatása mellett a Colas Alterrának vissza kellene térnie két jól bevált bizniszéhez, az ivóvízellátás javításához és a hulladékkezeléshez. Nos, új munkahelyén most mindkettőre lesz módja, a Mészáros Lőrinc érdekeltségéhez tartozó cégeknél ilyen munkák is bőséggel soron vannak.

Görbedi László érkezése azonban azért is fontos lehet, mert a Mészáros Lőrinchez köthető cégek az elmúlt időszakban kettőzött erővel haladtak az energetikai szektorban és újabb megbízások elnyeréséhez is jól jön a kapcsolatrendszere, tapasztalata. Az említett észak-magyarországi óriási övezet szempontjából fontos fejlemény, hogy a közvetve Mészáros Lőrinc által felügyelt Opus Global Nyrt. legutóbbi két nagybevásárlást is végrehajtott: megszerezte a Titász és a Tigáz többségi tulajdonát. A közműszolgáltatók infrastrukturális hátterének fejlesztése hosszú távra jó üzlet lehet. 

Pakson, az atomerőmű projektjénél ugyancsak szerephez jutottak Mészárosék. Egyrészt elvégezhetik a fontos bekötőút bővítését (2,5 milliárd forintos projekt), másrészt "rájuk bízták" az úgynevezett Tartalék Vezetési Pont kiépítését, ez egy hatalmas, földrengésálló épület lesz. Ezen kívül ők építhetik a kiégett nukleáris kazetták tárolására szánt óriási beton monstrumot is.      

 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG