Van minek örülni |
Tavaly 3,6 százalékkal több, összesen 1 millió 803 ezer 246 autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben.
A vállalatnak Európában és Kínában is sikerült megtartania piacvezető szerepét a prémium szegmensben. A vállalat értékesítési költségei 4,9 millió euróról 5,8 millió euróra nőttek az új piaci bevezetések miatt. Pénzügyi eredménye ugyanakkor 448 millió euróval alacsonyabb volt a 2014-es 841 millió eurónál.
Adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben. A vállalat operatív eredménye 4,8 milliárd euró volt. A különleges hatásoktól megtisztított operatív eredmény 5,134 milliárd euró volt, amely közel azonos a 2014. évi 5,150 milliárd euróval.
A vállalat árbevétel arányos nyeresége 8,8 százalék volt, szemben a tavalyelőtti 9,6 százalékkal. A vállalat vezetői ugyanakkor hangsúlyozták, ez az arány a stratégiailag megcélzott nyolc és tíz százalék közötti sávban mozog.
Nem lesz több botrány
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki, egyben hangsúlyozta: a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Ennek érdekében biztosította a megjelenteket, hogy mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amelyekkel várhatóan az év végére fognak végezni.
Stadler szerint tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára - hangsúlyozta. Hozzáfűzte: a botrányban érintett motorok 90 százaléka 4 hengeres, 2 literes TDI motor, amelyek szoftverfrissítést kapnak. A maradék 10 százalék 1,6 literes TDI motor, amelyek hardverét és szoftverét fogják frissíteni.
A három literes V6-os TDI motor Európában megfelel a követelményeknek, az Amerikai Egyesült Államokban pedig nemrég mutattak be egy műszaki megoldást, amelyet azonban a hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.
Itthon sem haboztak
Idén történetében először gyártott több mint kétmillió motort és több mint 160 ezer autót az Audi Hungaria Motor Kft.
Peter Kössler, az ügyvezetés elnöke elmondta: a vállalat árbevétele 7,906 milliárd euró volt, 675 millió euróval nagyobb, mint 2014-ben.
A januárban már közzétett gyártási számok szerint tavaly összesen 2 022 520 motort gyártottak, 50 ezerrel többet, mint 2014-ben. 32 gyárba szállítják ezeket az erőforrásokat, háromnegyedét az Audi számára. A kétmillió motor a Volkswagen-konszernen belül gyártott motorok egy ötöde.