Ha a fogyasztásmérő nem jó, az elszámolás sem lesz pontos. |
Hat villamosenergia-ipari és hat földgázipari társaságnál indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), a szakemberek a lejárt hitelesítési idejű fogyasztásmérők alkalmazását vizsgálják.
Fontos, hogy legyen pontos!
Magyarországon mintegy 5,5 millió felhasználó rendelkezik villamos fogyasztásmérővel, illetve közel 3,5 millió felhasználó gázmérővel. A náluk felszerelt fogyasztásmérő hitelessége a pontos mérés és elszámolás elengedhetetlen feltétele.
Ahhoz, hogy a hiteles mérés legalapvetőbb feltétele, azaz a hiteles fogyasztásmérő felszerelése megvalósulhasson, 10 évenként egyszer a fogyasztók aktív közreműködése is szükséges, amikor is lehetővé teszik az elosztók munkatársai számára a mérőhöz való hozzáférést.
Ezekre kíváncsiak az ellenőrök
Az MKEH a mostani eljárása során vizsgálja, hogy az elosztói engedélyesek milyen arányban rendelkeznek lejárt hitelességű mérőkkel, mi okozza azok cseréjének késedelmét, milyen intézkedéseket tettek és kívánnak a jövőben tenni ezek számának csökkentése érdekében. A társaságok által szolgáltatott adatokat a hivatal a helyszínen ellenőrzi.
A mérésügyről szóló törvény szerint a fogyasztóval való elszámolás alapjául szolgáló mérést hiteles mérőeszközzel kell végezni. A fogyasztásmérő hitelesíttetéséről meghatározott időközönként a mérőeszköz tulajdonosának kell gondoskodnia, így a hiteles fogyasztásmérés biztosítása alapesetben az elosztói engedélyes feladata.