A Menzies Aviationnel, valamint a Budapest Airporttal tartott közös sajtótájékoztatót a légitársaság, amelyen laptársunk, a Turizmus Online is részt vett. Ahogy arról a cikkében is beszámol a portál, a hétfői esemény nagy bejelentése az volt, hogy több budapesti járat földi kiszolgálását ezentúl kizárólag elektromos eszközökkel végzik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A Turizmus Online emlékeztetett, "zöld" témában először a Budapest Airport lépett: a repülőtéren használt elektromos berendezésekhez töltőinfrastruktúrájuk egy részét elektromos berendezésekre cserélték az angol anyacéggel rendelkező földi kiszolgálást biztosító Menzies céggel együttműködve.
A cikk szerint véletlenül került a WIZZ a képbe zöld megoldás terén, hiszen 14 repülőgépet üzemeltetnek Budapesten, amelyek mindegyike keskenytörzsű Airbus A321neo típus. A repülőgépek jelentős környezetvédelmi előnyökkel rendelkeznek: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás közel 50 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás 20 százalékkal kevesebb a korábbi típushoz képest. A 2023-as pénzügyi évben az ultrafapados cég elérte eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását, ami iparági rekord zöld-témában az európai légiközlekedésben.
Megújuló energia a fókuszban
Az angol cég (eredetileg skót alapítóval induló) vállalat céljai közt kiemelten szerepel, hogy 2025-ig eszközeinek 25 százaléka már megújuló energiával működjön. És mivel a Wizz Air egyes járatait a Menzies szolgálja ki a leszállást követően, illetve az újboli felszállás előtt. ezért a kiszolgáláshoz alkalmazott elektromos csomagszállító vontatók és szalagrakodók, napelemekkel ellátott utaslépcsők, földi áramellátó egység, push-back járművek, ivóvíz és mosdóegységek mind azt segítik elő, hogy az energiafelhasználást és a működési hatékonyságot zöld módon valósítsák meg.
A teljesen elektromos földi kiszolgálás lehetővé teszi, hogy a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár 80 százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás, hangzott el a tájékoztató alkalmával.
Fenntartható legyen a légikikötő működés
„Repülőtér-üzemeltetőként nagyon sokat teszünk azért, hogy a légikikötő minél fenntarthatóbb módon működjön, közvetlen működésünkből adódó kibocsátásunkat tíz év alatt 65 százalékkal csökkentettük. Már több mint 100 darab elektromos földi kiszolgáló jármű látja el a feladatokat a repülőtéren nap mint nap, töltésükhöz 43 töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre”, jelentette ki Mike Carlson, a BA pénzügyi vezérigazgató-helyettese.
További részletek laptársunk, a Turizmus Online cikkében. >>>