4p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék.

Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos Transmashholding Csoport (TMH) vezérigazgatója, Kirill Lipa, aki az MTI-nek adott interjújában azt is elmondta, hogy a szerződésektől függ majd, hogy az üzemben konkrétan mit fognak gyártani és a foglalkoztatottak száma a piac alakulásának függvényében jelentősen növekedhet.

A másik 50 százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf pedig arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, illetve várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.

Fotó: MTI
Fotó: MTI

Kirill Lipa, a százezer embert foglalkoztató orosz holding vezérigazgatója egyebek mellett azt mondta: "A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig." Hozzátette: "Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében".

Emlékeztetett rá, hogy a TMH Hungary Kft. (melynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonosaival) több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani. "Sok spekuláció jelent meg arról, hogy a TMH az egyiptomi szerződés megvalósítása érdekében szállt be a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvásárlásába. Ugyanakkor ez nem csak Egyiptommal, hanem azzal a  törekvésünkkel függ össze, hogy piacvezető vasúti járműgyártó legyünk Magyarországon, majd terjeszkedjünk Európában" - fogalmazott a vezérigazgató. "Erre a gyártóegységre azért van szükség, hogy a TMH hatékony gördülőállomány lehetőségeit kiterjesszük az európai piacra" - hangoztatta.

 Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, az igazgatóság elnöke az MTI-nek azt hangsúlyozta, hogy terveik során építenek a magyar vasútipar komoly hagyományaira. "A most megvásárolt Dunakeszi Járműjavítót is 1926-ban alapították, a magyar vasút gyártmányai a világ számos részén közlekednek, például Argentínában, Egyiptomban, Új-Zélandon. A magyar vasútipar az elmúlt évtizedek során komoly szakembergárdát nevelt ki, és ez a megalapozott vasútipari tudásbázis jelenleg is itt van az országban" - hangsúlyozta. "Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy világtendencia a vasút térnyerése az egyéb közlekedési ágazatokhoz képest azért, mert gyors,energia hatékony, tiszta és biztonságos szállítási alternatívát jelent" - mondta.

Hangsúlyozta, jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. "A partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez" - fogalmazott. Kiemelte azt is, hogy az egyiptomi állami vasúti megrendelés remények szerint az első lesz azok közül a projektek közül, amelyek majd tartós fellendülést hoznak a magyar gördülőállomány-gyártásban.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta, az egyiptomi megrendelés gyártásának előkészítése folyamatban van, a járműjavító menedzsmentje felméri a viszonyokat, ennek ismeretében döntenek a gyártás indításáról.

"Már az egyiptomi megrendelés teljesítéséhez is jelentős beruházásokat kell majd végrehajtani, ami az évek során tovább bővül és több száz új munkahelyet hoz létre" - emelte ki a Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Daimler Truck tömeges elbocsátásra készül Németországban
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 18:14
Körülbelül 5 ezer munkahely megszüntetését tervezi 2030-ig – jelentette be a haszongépjárműgyártó cég kedden.
Vállalat A BP vállalja a veszélyt, visszatér a megosztott országba
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 14:58
A BP 2025 utolsó negyedévében újra megnyitja irodáját a líbiai fővárosban, Tripoliban – közölte hétfőn a líbiai nemzeti olajvállalat, a NOC.
Vállalat Még mindig röpködnek a mínuszok Csányi Sándor és Mészáros Lőrinc borászataiban
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 11:40
2024 nagy kihvást jelentett a borászatoknak, és nem csak időjárási szempontból. Csányi Sándor és Mészáros Lőrinc érdekeltségeiben továbbra is jelentős veszteségeket könyveltek el, egy szekszárdi vezető borászat irányítója ellen pedig eljárás indult és letartóztatták.
Vállalat Visszaestek a Mercedes eladásai
Privátbankár.hu | 2025. július 8. 09:41
Nem veszik a Mercedeseket, csak Európában nőtt az eladások száma. 
Vállalat Késve fizeti ki a számláit a magyar vállalatok több mint fele
Herman Bernadett | 2025. július 8. 09:22
A magyar cégek 53 százaléka nem kapja meg határidőre a számlái ellenértékét, és ezt az ügyfelek likviditási problémái okozzák. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében. A kifizetések általában több mint egy hónappal a lejárati határidő után történnek, ez pedig növeli a bedőlt kereskedelmi hitelek kockázatát, ami a felmérés szerint 6 százalék mértékű.
Vállalat Az Apple visszaütne az Európai Bizottságnak
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 12:49
Pert indítottak.
Vállalat Ki tette az Estée Laudert világmárkává?
Elek Lenke | 2025. július 6. 17:14
Június 14-én, 92 éves korában elhunyt Leonard Lauder, Estée Lauder legidősebb fia, aki nemcsak egy sikeres üzletasszony örököse volt, hanem tehetséges menedzser is – a családi vállalkozást milliárdos nemzetközi nagyvállalattá bővítette. Azonban nem csak ezért emlékeznek rá a szakmában: az amerikai média úgy véli, hogy ő lett a szépségipar első influenszere, amikor ilyen fogalom még nem is létezett – emlékeztet rá a Kommerszant című orosz napilap.
Vállalat Papucshamisítókra csaptak le, a Birkenstockot próbálták másolni
Privátbankár.hu | 2025. július 6. 09:41
Nem olcsó lábbelikről van szó.
Vállalat Moszkvai lakása ablakából kizuhanva meghalt a Transznyefty alelnöke
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 11:31
Életét vesztette Andrej Badalov, az orosz állami olajvállalat, a Transznyefty alelnöke – jelentette a TASZSZ hírügynökség.
Vállalat A Boeing a repülőknél is magasabbra szállhat
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 10:37
A vállalat 2,8 milliárd dollár értékű szerződést nyert el csütörtökön az Egyesült Államok kormányától két új generációs katonai műhold fejlesztésére és gyártására, további két műhold opciójával.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG