BUX
35 931.52
-0.80%
-291.00
OTP
10 760.00
-1.28%
-140.00
MOL
1 858.00
-0.11%
-2.00
RICHTER
6 795.00
-1.45%
-100.00
MTELEKOM
385.00
+1.18%
+4.00
 
2020. június 10. 07:44

Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék.

Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos Transmashholding Csoport (TMH) vezérigazgatója, Kirill Lipa, aki az MTI-nek adott interjújában azt is elmondta, hogy a szerződésektől függ majd, hogy az üzemben konkrétan mit fognak gyártani és a foglalkoztatottak száma a piac alakulásának függvényében jelentősen növekedhet.

A másik 50 százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf pedig arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, illetve várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.

Fotó: MTI Fotó: MTI

Kirill Lipa, a százezer embert foglalkoztató orosz holding vezérigazgatója egyebek mellett azt mondta: "A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig." Hozzátette: "Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében".

Emlékeztetett rá, hogy a TMH Hungary Kft. (melynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonosaival) több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani. "Sok spekuláció jelent meg arról, hogy a TMH az egyiptomi szerződés megvalósítása érdekében szállt be a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvásárlásába. Ugyanakkor ez nem csak Egyiptommal, hanem azzal a  törekvésünkkel függ össze, hogy piacvezető vasúti járműgyártó legyünk Magyarországon, majd terjeszkedjünk Európában" - fogalmazott a vezérigazgató. "Erre a gyártóegységre azért van szükség, hogy a TMH hatékony gördülőállomány lehetőségeit kiterjesszük az európai piacra" - hangoztatta.

 Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, az igazgatóság elnöke az MTI-nek azt hangsúlyozta, hogy terveik során építenek a magyar vasútipar komoly hagyományaira. "A most megvásárolt Dunakeszi Járműjavítót is 1926-ban alapították, a magyar vasút gyártmányai a világ számos részén közlekednek, például Argentínában, Egyiptomban, Új-Zélandon. A magyar vasútipar az elmúlt évtizedek során komoly szakembergárdát nevelt ki, és ez a megalapozott vasútipari tudásbázis jelenleg is itt van az országban" - hangsúlyozta. "Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy világtendencia a vasút térnyerése az egyéb közlekedési ágazatokhoz képest azért, mert gyors,energia hatékony, tiszta és biztonságos szállítási alternatívát jelent" - mondta.

Hangsúlyozta, jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. "A partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez" - fogalmazott. Kiemelte azt is, hogy az egyiptomi állami vasúti megrendelés remények szerint az első lesz azok közül a projektek közül, amelyek majd tartós fellendülést hoznak a magyar gördülőállomány-gyártásban.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta, az egyiptomi megrendelés gyártásának előkészítése folyamatban van, a járműjavító menedzsmentje felméri a viszonyokat, ennek ismeretében döntenek a gyártás indításáról.

"Már az egyiptomi megrendelés teljesítéséhez is jelentős beruházásokat kell majd végrehajtani, ami az évek során tovább bővül és több száz új munkahelyet hoz létre" - emelte ki a Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vállalat Az oroszok már dolgoznak, a magyarok még csak pislognak - így áll a vasúti gigabizniszünk Egyiptomban
Privátbankár.hu | 2020. július 2. 16:59
A közös gyártókonzorcium orosz fele elkezdte leszállítani az Egyiptom által megrendelt 1300 vasúti kocsi első darabjait. A Dunakeszi Járműjavítóban még nem gyártottak a projektre semmit, de ígérik, hamarosan nekiállnak a munkának.
Vállalat Szlovén tévécsatornát szerezhetett a TV2 Csoport
Privátbankár.hu | 2020. július 2. 11:17
A TV2 Média Csoport, illetve annak tulajdonosa, Vida József sikeres ajánlatot tett a Planet TV megvásárlására, értesült a Media1 egyelőre hivatalosan nem megerősített, szlovén sajtóhírek alapján.
Vállalat Meghátrált a Facebook a gyűlöletbeszéd miatt reklámstopot hirdető cégek elől
MTI | 2020. július 1. 11:08
Beérni látszik a Stop Hate for Profit mozgalom.
Vállalat Ez még a Facebooknak is fájhatma
Privátbankár.hu | 2020. június 29. 19:44
Jó ideje folyik a vita arról, hogy a Facebook mennyire felelős akár jogi, akár erkölcsi értelemben az oldalakon megjelenő véleményekért. A cég eddig ezeket a kritikákat sikeresen szerelte le, és érzékelhetően nem sokat tett ezek szűrésére vagy elrejtésére. Most viszont komoly nyomás alá kerülhet a közösségi oldal.
Vállalat Egyre mélyebb gödörben a Nissan, bezárják a dél-koreai gyárakat
MTI | 2020. június 29. 11:01
Ha ez így megy tovább a Nissan két év múlva már nem is fog létezni, mondta az egyik részvényes a vállalat hétfői közgyűlésén.
Vállalat Mi lesz a járvány után az autógyártással?
Privátbankár.hu | 2020. június 28. 16:38
A magyar járműgyártás az utóbbi években komoly sikertörténet volt. A járvány miatt viszont előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Rövidtávon ez óriási problémákat okoz, a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
Vállalat Cégek, amelyek jól jöttek ki a válságból
Privátbankár.hu | 2020. június 27. 11:33
A Piac & Profit azok között a cégek között tallózott, amelyek úgy tűnik, nyertesei a válságnak. Voltak iparágak, amelyeket a koronavírus-járvány nem érintett közvetlenül, ám ezek is szembesültek kihívásokkal. Bár a megváltozott helyzet többek számára kínál új lehetőségeket, ezeket nem mindenki tudja kihasználni.
Vállalat Újabb európai légitársaság kapott állami segítséget
Privátbankár.hu / MTI | 2020. június 26. 18:31
Állami mentőcsomagot kapott a KLM is, a holland királyi légitársaság 3,2 milliárd euró értékű hitelről és hitelkeretről állapodott meg a kormányzattal.
Vállalat Nem csak ellenség, barát is lehet a válság
Privátbankár.hu | 2020. június 26. 12:18
Daniel Korioth, a Bosch csoport Magyarországért és az Adria régióért felelős vezetője, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója a koronavírus-járvány ellenére is optimista. Úgy véli, most van igazán komoly előnye annak, mennyire diverzifikált a Bosch. Magyarország komoly stratégiai szerepet tölt be a Bosch csoport működésében, és ezt a válság sem írja felül. 
Vállalat Újraindulási modell vállalatoknak - lehet úgy dolgozni, hogy ne fertőződjön meg mindenki?
Privátbankár.hu | 2020. június 26. 06:33
Indul az élet az irodákban, ügyfélszolgálatokon, üzemekben, ez azonban számos új feladatot jelent a cégeknek, annak érdekében, hogy alacsony szinten tartsák a fertőzöttség munkahelyi kialakulásának esélyét. Teljes bizonyossággal nem lehet elhárítani a veszélyt,ezt a munkavédelmi törvény sem várja el tőlük, de azt igen, hogy minimalizálják a munkavállalók megbetegedésének kockázatát. A Piac & Profit magazinban Dr. Balázs Annát, a CMC Déli Klinika vezérigazgatóját kérdeztük arról, hogyan indulhatnak újra a munkahelyekjárványügyi szempontból.
hírlevél