Landoláshoz készül a Wizz Air légitársaság repülőgépe a debreceni repülőtér felett. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
A Wizz Air diszkont légitársaság legfrissebb éves eredménybeszámolója szerint a társaság 2017-ben 22 százalékkal, 275 millió euróra növelte az adózott eredményét, míg az árbevétel 24 százalékkal nőtt, 1,9 milliárd euróra. Az elmúlt időszakban a Wizz 816 millió euróra tett szert a jegyértékesítésen felüli eladásokból, ez adja a teljes bevétel 41,9 százalékát. Ugyanakkor a kerozin árának 10 százalékos emelkedése mellett a Wizz Air egy utaskilométert 3,19 euróból "állított elő", ami 1,5 százalékos emelkedést jelent.
A megnövekedett bevétel legfontosabb forrása a 25 százalékos növekedéssel 30 milliósra emelkedő éves utasforgalom volt, amellyel a Wizz Air megőrizte vezető szerepét a kelet-közép-európai piacon. Saját számításaik szerint 42 százalékos piaci részesedéssel bírnak, míg fő versenytársuknak, a Ryanairnek 30 százalék jut. Előrejelzésében a cég azzal számol, hogy az adózott eredmény a 2018-as pénzügyi évben a 310-340 millió eurós sávban lesz. A vállalat nemrég bővítette az úticéljai portfolióját is, erről itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>