Összesen ötmillió forint bírságot kapott a Főgáz Zrt. a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivataltól, mivel a cég ügyfélszolgálatai nem tartották be a jogszabályban és az üzletszabályzatban előírt, elsősorban ügyféltájékoztatási követelményeket. A MEKH még tavaly év végén végzett helyszíni ellenőrzéseket elsősorban vidéki irodákban, ahol az ügyfélszolgáltatás minőségét vizsgálták.
A mulasztások listája hosszú: a Főgáznak minden fiókjában hozzáférhetővé kell tennie az üzletszabályzatát, valamint a felhasználói jogokról szóló tájékoztatókat és az energiafogyasztói ellenőrző listát, ez azonban sok helyen hiányzott. Továbbá a cég minden fiókjában köteles szórólapokon és plakátokon közzétenni a rá vonatkozó garantált szolgáltatásokat és a kihirdetett árakat, valamint biztosítania kell a bankkártyával történő számlakiegyenlítés lehetőségét is. A Főgáz felebezni kíván az ügyben.