A Magyarországon a KIKA bútoráruház-láncról és a nemrégiben itt megjelent Pepco üzletláncról ismert Seinhoff 50,8 százalékos részesedést vásárol és a régiós terjeszkedés finanszírozásához tőkeemelést hajt végre az Extreme Digital vállalatban, amit a cég magyar tulajdonostársai irányítanak tovább.
Titok az ár
A vételárat nem közölték, a tranzakciót még a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia. Az Extreme Digital forgalma tavaly 23,7 milliárd forint volt, az idén pedig 30 milliárd forintra számít. A GKI Digital 2015 júliusi elemzése szerint az Extreme Digital a magyar e-kereskedelmi piac legnagyobb forgalmú szereplője. Várkonyi Balázs elmondta, hogy az e-kereskedelmi iparág tavaly 230 milliárd forint forgalmat bonyolított le Magyarországon, az idén pedig 20 százalék növekedés várható.
A Steinhoff International a legnagyobb lakberendezési és háztartási árucikkekkel kereskedő tőzsdén jegyzett vállalat Európában, a befektetéssel online-kereskedési know-how birtokába jut, az Extreme Digital pedig régiós terjeszkedésének finanszírozásához szükséges tőkéhez - tette hozzá.
Az új felállás
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy az új befektető többségi részesedése ellenére nem felvásárlásról, hanem partnerségről van szó. Az Extreme Digitalt a mostani vezetői irányítják tovább, de már a Steinhoff hálózatán belül kamatoztathatják online tapasztalataikat.
Irány Románia
Az ügyvezető elmondta, a terjeszkedés első célpontja Románia, majd a Cseh Köztársaság, Szlovákia és Horvátország következik. Elsőként Bukarestben és még néhány romániai nagyvárosban tervez üzletet nyitni az Extreme Digital.