Kép forrása: Wikipedia.hu |
A Világgazdaság információi szerint eredetileg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. és az Orangeways Hungary Kft. között létrejövő megállapodás szerint már május 1-től forgalomba kellett volna állnia annak az öt Rába S 91-es busznak, amelyek utasokat szállítottak volna a budai Várba. A Rába szerint a szerződést megkötötték az Orangewaysszel, azonban az NHB egy típusengedélyt kért a Rábától, amelyet a cég nem adott át, ezért feneklett meg a projekt.
A finanszírozás fedezeteként szolgáló Rába S91-es típusú autóbusznak rendelkeznie kell az autóbuszra kiállított típusbizonyítvánnyal, amely garantálja az autóbuszok jövőbeli forgalomba helyezhetőséget, illetve a szolgáltatás megkezdését. Enélkül a hitelügylet nem megvalósítható - mondta Kovács Miklós, az Orangeways-csoport vezérigazgatója.
A törökök olcsóbban és gyorsabbak
A sikertelen projekt után az Orangeways tovább keresett egy megbízható gyártót, amit a török Karsan buszoknál meg is talált. A török gyártónak ráadásul elég csak hat hónap, hogy átadja a 25 buszt, míg ez a Rábának ez 18 hónapjába telt volna. Azonban a határidő még így is ki kell, hogy tolódjon, hiszen május 1-re még nem lehet a török járműveken utazni, ezért jelenleg az Orangeways és a BKK a határidő módosításáról tárgyal - írja a lap.
Itt alakítja ki bázisát az Orangeways
A vállalat egy angol pénzügyi befektető segítségével vásárolt meg egy egyhektáros területet Budapesten az M5-ös közelében lévő Nagykőrösi úton. A területen egy 750 négyzetméter alapterületű irodát és 3000 négyzetméter alapterületű műszaki bázist alakítanak ki. A tervek szerint a létesítményt szeptember végén adják át.