Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen nőtt pénzügyi éve decemberben zárult harmadik negyedében, a korrigált nyeresége és a bevétele is felülmúlta a vártat.
A cég honlapjára fölkerült adatok szerint az adózott eredménye 48,95 milliárd jüan (6,71 milliárd dollár) volt, 239 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 14,43 milliárd jüanhoz képest. A működési eredmény 83 százalékkal, 41,21 milliárd jüanra (5,6 milliárd dollár) ugrott.
Fotó: Depositphotos
A korrigált nyereség 6 százalékkal, 51,07 milliárd jüanra (7 milliárd dollár) nőtt. Az Alibaba negyedéves bevétele 8 százalékkal, 280,15 milliárd jüanra (38,4 milliárd dollár) emelkedett. Elemzők várakozásának az átlagában kisebb, 49,94 milliárd jüan korrigált profit, és szerényebb, 279,34 milliárd jüan bevétel szerepelt.
A számos e-kereskedelmi platformot egyesítő Taobao és Tmall Group divízió negyedéves bevétele 9 százalékkal, 100,79 milliárd jüanra (13,8 milliárd dollár) nőtt.
Az Alibaba International Digital Commerce Group, amelybe a Lazada, az AliExpress, a Trendyol és az Alibaba.com tartozik, 32 százalékkal, 37,76 milliárd jüanra (5,2 milliárd dollár) növelte bevételét. Az Alibaba felhőszolgáltatásokból származó bevétele 13 százalékkal, 31,74 milliárd jüanra (4,3 milliárd dollár) emelkedett, a Cainiao logisztikai részlegének a bevétele pedig 1 százalékkal, 28,24 milliárd jüanra (3,9 milliárd dollár) csökkent.