A svéd Electrolux Csoport, a világ egyik legnagyobb háztartási gépgyártója, elemzők által vártnál nagyobb nyereséggel zárta az idei második negyedévet, mivel az amerikai kontinensen jobban teljesített, és az áremelkedések ellensúlyozták az amerikai vámokkal kapcsolatos magasabb költségeket.
A vállalat honlapján szereplő adatok szerint az üzemi eredménye 797 millió korona (82 millió dollár) volt a tavalyi második negyedévi 419 millió koronával szemben. Elemzők kisebb, 710 millió korona üzemi eredménnyel számoltak. A nyereség tartalmazott egy 180 millió koronás egyszeri tételt, ami egy indiai védjegy eladásához kapcsolódott.
Az Electrolux árbevétele 31,276 milliárd koronára mérséklődött a tavalyi második negyedévi 33,819 milliárd koronáról. Az organikus árbevétel-növekedés 1,8 százalék volt az észak-amerikai és latin-amerikai értékesítés bővülésének köszönhetően, amit csak részben fékezett a kismértékű visszaesés Európában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, a Közel-Keleten és Afrikában. Az adózott eredmény 178 millió korona volt a június végével záródott három hónapban, miután egy évvel korábban 80 millió korona adózás utáni vesztesége volt a cégnek.
(MTI)