Az Antenna Hungária felvásárlásával lezárult a 4iG átalakulási folyamatának egyik kritikus szakasza, amely a társaságot IT rendszerintegrátorból nemzetközi távközlési csoporttá alakította át. Stratégiai partnerként a 4iG és a magyar állam egy nemzetközi távközlési csoportot hozott létre a 4iG és az Antenna Hungaria egyesítésével. A tranzakcióval létrejött Magyarország második legnagyobb távközlési csoportja, amely jelentős vezetékes portfolióval, hang-, internet-, TV-, műsorszóró- és mobilszolgáltatásokkal rendelkezik a régióban és a Nyugat-Balkánon, elsősorban Albániában és Montenegróban.
A bevétel és az EBITDA szegmensenkénti bontásából kiderül, hogy az idei első negyedévben pro forma a bevétel 78 százalékát már a telekommunikáció adta, az EBITDA-hoz pedig 93 százalékban járult hozzá.
A távközlési szegmens mellett ugyanakkor a Rheinmetallal való együttműködés is új piacokat nyit a vállalat számára: a 4iG veheti át a Rheinmetall teljes globális IT-hálózatának üzemeltetését a következő 3–5 évben, ami a digitalizáció terén jelentős nemzetközi növekedéssel kecsegtet.
A 4iG Csoport egyik legfontosabb célkitűzése a növekedési stratégia következetes végrehajtása mind a távközlési, mind az IT-szegmensben a magyarországi piacvezető pozíciók megszilárdításával és a régióban történő terjeszkedéssel, köztük IT-megoldások olyan külföldi piacokra történő exportálása, ahol a vállalat már most is jelen van, valamint további akvizíciós lehetőségek felkutatása – áll a prezentációban.
A gyorsjelentésre pozitívan reagált a piac, a délután fél négyig 2,24 százalékkal emelkedett a vállalat részvényeinek értéke.