Utasok csomagjaikkal a londoni Heathrow repülőtér 5-ös termináljának bezárt utasfelvevő pultjai előtt 2017. május 27-én, miután összeomlott a British Airways (BA) brit légitársaság számítógépes hálózata. A hiba miatt a cég két legnagyobb londoni bázisán, a Heathrow és a Gatwick repülőtéren az összes szombati járatának indulását törölte. A hiba a BA teljes, globális informatikai hálózatát érinti, ezért külföldi repülőtereken is akadoznak, több helyen leálltak a British Airways járatai. (MTI/AP/Jo Kearney) |
Ahogy arról már korábban írtunk, múlt hétvégén hatalmas káosz kerekedett Londonban, miután a British Airways számítógépes rendszere meghibásodott, emiatt összesen 75 ezer utas rekedt meg a brit fővárosban. A bakin ráadásul milliárdokat bukott a légitársaság, az ok azonban egyenesen annyira röhejes, hogy ezt a szerencsétlen ügyet már nem is lehetne hova tovább fokozni.
A The Times brit napilap értesülése szerint ugyanis egy alvállalkozó cég tartott karbantartást a társaság londoni adatforgalmi központjában, a Heathrow repülőtér mellett. Az egyik alkalmazott pedig egyszerűen kikapcsolta a szünetmentes áramforrást, amely a normál hálózati áramellátás mellett a vészhelyzeti tartalékot biztosító akkumulátorokkal, illetve a dízelgenerátorral is összeköttetésben volt. A visszakapcsolás azonban szintén szakszerűtlenül történt, ami fizikai károsodást okozott a rendszerben, emiatt esett ki a számítógépes hálózat.