A csoport szerves árbevétele 2,9 százalékkal, mintegy 10,8 milliárd euróra nőtt az év első felében. Az üzemi eredmény (EBIT) 1,6 milliárd eurós növekedést mutatott, ami 28,4 százaléknak felel meg. A 2024-es pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzéseket már július közepén megemelték: a korrigált árbevétel-arányos megtérülés várhatóan 13,5-14,5 százalék lesz, korábban 13-14 százalék közé tették – közölte lapunkkal a nagyvállalat.
Az IMEA-régióban a Henkel jelentős, két számjegyű, 21 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el (II. negyedév: +13,7 százalék). Az észak-amerikai régióban 1,6 százalékos árbevétel-csökkenés volt (II. negyedév: -0,2 százalék). A latin-amerikai régió stagnáló árbevételt mutatott (II. negyedév: +2,7 százalék). Az ázsiai/csendes-óceáni régió 5,5 százalékos árbevétel-növekedést ért el (II. negyedév: +7,5 százalék).
A frissített és megemelt idei kilátás elsősorban a Consumer Brands üzletág magasabb profitvárakozásainak köszönhető, ugyanakkor a vállalat növeli az innovációt támogató marketingberuházásait is. Az előrejelzés továbbra is figyelembe veszi a várható magas közvetlen anyagköltségeket az év második felében. Csoportszinten a Henkel továbbra is 2,5 és 4,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít a 2024-es pénzügyi évben.