Bár a Teslának nincsenek Elon Musk által vezetett webes termékbemutató eseményei, a rajongók az interneten követik majd a meghívott utasok videóit és beszámolóit, akik a város egy korlátozott területén belül utazhatnak a Model Y terepjárókkal – írja a Reuters.
Fotó: Depositphotos
A vezetőülés üres
Az austini szolgáltatásnak más korlátozásai is lesznek.
A Tesla tervei szerint kerülni fogja a rossz időjárást, a nehéz kereszteződéseket, és nem szállít 18 év alattiakat. Musk azt mondta, hogy biztonsági okokból készen áll a kezdés elhalasztására, ha szükséges.
A Tesla cég többet ér, mint a legtöbb legnagyobb riválisa együttvéve, és Musk szerint ezt az értékelést alátámasztja a vállalat jövőbeli képessége a robottaxi és humanoid robotok létrehozására. Azonban az önvezető autók valós bevezetését már évek óta ígérgette.
Az önvezető járművek kereskedelmi forgalomba hozatala kockázatos és költséges. A GM Cruise-át egy halálos baleset után leállították, és a szabályozók szorosan figyelik a Teslát és riválisait, az Alphabet Waymo-ját, amely fizetős robottaxi szolgáltatást nyújt már több amerikai városban, valamint az Amazon Zoox-át.
Szembeszél
A Tesla szembe megy a fiatal iparág bevett gyakorlatával is, amely több technológiára támaszkodik az út érzékeléséhez, a Tesla azonban kizárólag kamerákat használ.
Ez, mondja Musk, biztonságos és sokkal olcsóbb, mint a versenytársak által hozzáadott lidar és radar rendszerek. Musk mindazonáltal hozzátette, hogy „szuperparanoiás a biztonsággal kapcsolatban”.
„Ez a bevezetés jelentősen elmarad a vállalat korábbi ígéretétől és attól, amit a versenytársak már teljesítettek” – mondta Paul Miller, a Forrester technológiai kutatójának vezető elemzője.
Tesla Model Y Robotaxis are EVERYWHERE in the Austin, South Congress Area.
— Nic Cruz Patane (@niccruzpatane) June 22, 2025
Check this footage. @ReidN https://t.co/sYcGq96k01 pic.twitter.com/vce0QtBjMb