2p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ikonikus brit bakancsgyártó vegán lábbeliként futtatott műanyag felsőrészes cipőket dobott a piacra. Bejött: az állatbarát fogyasztók viszik, mint a cukrot, és közben - igaz, más tényezőknek is köszönhetően - 70 százalékkal ugrott meg a cég éves nyeresége.
Egy Dr Martens márkabolt Montréalban. (Forrás: Depositphotos)

70 százalék növekedéssel 85 millió fontra (29,6 milliárd forintra) ugrott a Dr Martens nyeresége a vállalat márciussal zárult üzleti évében, írja a Guardian. A siker nem kis részben annak is köszönhető, hogy az ikonikus brit lábbeligyártó cég vegán jelzővel futtatott műbőr felsőrészű bakancsszériát dobott piacra.

A modern állattartás etikai kérdéseire egyre érzékenyebb fogyasztóknak köszönhetően külön a vegán sorozat értékesítése többszáz százalékkal növekedett meg az elmúlt években, mondta Kenny Wilson, a vállalat vezetője. A műbőrös bakancsok azonban még így is csak 4 százalékát teszik ki a vállalat teljes eladásainak. (Hogy az állat- és környezetvédő magatartás, az ebből az indíttatásból vásárolt műbőr cipők, valamint a bolygó egyre súlyosbodó műanyag-szennyezettsége hogy fér össze, az már egy másik kérdés.)

A cég online eladásai is jócskán megugrottak: az előző évi értéket annak kétharmadával felülmúlva tavaly már 72,7 millió fontot (25,4 milliárd forintot) tettek ki. Amik még megtolták a Dr Martens szekerét, azok a hagyományoktól elrugaszkodó termékek voltak, mint a szandálok, a gyerekcipők és a Sex Pistolsszal és Marc Jacobsszal közös kollaborációs darabok.

Továbbra is sikeres emellett a cég azon gyakorlata, hogy újabban igyekszik kihagyni a harmadik feleket az értékesítésből, és növeli a közvetlenül az ügyfélnek eladott termékek arányát. Ennek a gyakorlatnak a bevételei egy év alatt 42 százalékkal nőttek, és hajszállal 200 millió font (69,8 milliárd forint) alatt álltak meg, a teljes eladások 44 százalékát kitéve.

A Dr Martens az utóbbi években nyaktörő tempóban növekedett. Az elmúlt öt és fél évben közel megtriplázták a bevételeiket, 160,4 millió fontról (55,9 milliárd forint) 454,4 millió fontra (158,6 milliárd forint). A vágtatás 2013-ban kezdődött, amikor a Permira magántőke-társaság 300 millió fontért (104,7 milliárd forint) megvette a céget. A tulajdonosok viszont most már aratni akarnak, és a Dr Martens eladását fontolgatják.

(Guardian)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
Vállalat A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
PR | 2025. április 17. 16:37
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
Vállalat Megint földgázt talált a Mol Pakisztánban
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:01
Három új földgáztalálatot ért el a Mol Pakisztánban a Tal nevű kutatási területen, amelyeknek a magyar vállalat most elkezdte kidolgozni a kitermelési stratégiáját is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Iszlámábádban.
Vállalat Árcsökkentést kért a Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:51
Nem mindenkinek tetszik az ötlet.
Vállalat Akár 80 000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén
PR | 2025. április 16. 14:21
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 000 forintján felül további 40 000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál, akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
Vállalat Kína bevitt egy nagy ütést az amerikai ipar egyik sztárjának
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:43
Donald Trump februárban elindított kereskedelmi háborúját egyetlen eszközre, a büntetővámok bevezetésére építette. Valószínűleg nem gondolt arra, hogy mások többféle módon visszaüthetnek.
Vállalat Felkészülés a legrosszabbra: fordulat a cégeknél
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:05
Az Egyesült Államok vállalatvezetőinek többsége arra számít, hogy Donald Trump elnök gazdaságpolitikája miatt recesszióba süllyed az amerikai gazdaság. Márciusban még a kisebbség gondolta így.
Vállalat Donald Trump elintézte: durva drágulást jelentett be a Sony
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 15:37
A Sony 25 százalékkal emelte a PlayStation 5 árát, részben a Trump-féle vámok hatására
Vállalat Tradíció és minőség a pékségben
PR | 2025. április 14. 14:29
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve készít magas minőségű pékárukat. A családi vállalkozás napjainkban megfelel a legmagasabb élelmiszeripari sztenderdeknek, miközben a hagyományos kézműves technikákat is alkalmazza. A cég jelenleg több mint 20 kemencével rendelkezik, és közel 150 féle termékének elkészítésében 270 munkatárs vesz részt. A minőség iránti elhivatottságukat a frissen elnyert Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy is igazolja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG