A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. visszavonta a „V0” Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítésére kiírt pályázatot, szúrta ki az európai közbeszerzési közlönyben a Telex.
A lap információi szerint a pályázattal a Palkovics László által vezetett Innovációs és Technológiai Minisztériumnak voltak gondjai, ezért ha újra kiírják, akkor azt várhatóan már nem a NIF Zrt., hanem az ITM vezényeli le.
A pályázatot a V0 megvalósíthatósági tanulmányára, tanácsadó szolgáltatásra, elemzésre írták ki, amire a kormány már korábban biztosított 2,5 milliárd forintot. A tervezés lényege: olyan elkerülő nyomvonalat találni, amin a tehervonatok délre el tudnák kerülni az amúgy is túlterhelt fővárosi vonalakat.
A V0-ra 2012-ben készült már egy környezeti tanulmány, amiben hat nyomvonalváltozatot vizsgáltak meg. Ezek közül a Komárom-Bicske-Ercsi-Albertirsa/Cegléd-Szolnok irányt emelték ki, mint legvalószínűbb lehetőséget.
Időközben azonban a Budapest-Varsó nagysebességű vonal építésének tervével felvetődött, hogy gazdaságosabb lenne együtt építeni a két vonalat (két nagysebességű, személyszállítási célú vágány mellett két teherszállításra építendő vágány), síkabb, gazdaságosabb nyomvonalon.