Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszoló utasok 82 százaléka szeretne okostelefonján is használható, biometrikus adatot tartalmazó digitális útlevelet, amelyet lehetőség szerint minden egyes reptéri ellenőrző ponton használhatnának. A biometrikus azonosítást egyébként az utasok 64 százaléka már így is használja a repülőtereken. Emellett egyre több mindent saját maguk szeretnének intézni a repülőtéren: 68 százalékuk saját maga állítaná elő a lehetőleg digitális poggyász szalagot és 48 százalékuk maga is adná fel egy önkiszolgáló pultnál. A beszállításnál az utasok 72 százaléka szeretne önbeléptető kapukat.
Az utas tájékoztatása smafu?
Az utasok mindezek mellett a leginkább a valós idejű információt értékelnék a legjobban, a megkérdezettek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jó lenne, ha a képesek lennének a járat státuszát folyamatosan nyomon követni, felük pedig a feladott poggyászáról is pontosan tudni szeretné, hogy éppen hol van. Emellett a legkevésbé az utasbiztonsági és határellenőrzésekkel voltak az utasok megelégedve, a leginkább a személyes tárgyakba való beavatkozástól, illetve az elektronika eszközök külön pakolásától lesznek idegesek.