3p

Nagyon izgalmasnak ígérkezett Klein Dávid és Suhajda Szilárd számára a tavaszi szezon a Himalájában. De az álom összetört, elszabadult a koronavírus.

A páros a Makalu megmászására készült, ami nemcsak önmagában lett volna jelentős, de egyben felkészülésnek is tekintették jövő évi projektjükre, amikor visszatértek volna az Everestre, hogy oxigénpalack nélkül érjék el a világ tetejét. Aztán hirtelen minden álom összetört, amikor elszabadult a koronavírus. A Himalája „bezárt,” a terveket pedig jegelni kellett. De honnan volt rá pénz? És mi lesz most?

Már jócskán a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozások idején jártunk, amikor megkerestük az ország két legismertebb hegymászóját, Klein Dávidot és Suhajda Szilárdot. A pandémás helyzet miatt videókonferenciás beszélgetést folytattunk – egyrészt természetesen a füstbe ment Makalu-tervről, másrészt pedig a hegymászás kevésbé érintett oldaláról, az anyagi háttérről és annak megteremtéséről kérdeztük őket.

Végigbeszéltük, hogyan is működik a szponzorkeresés, hogyan áll össze fejben a páros és csapatuk egész éves költségvetése – és aztán hogyan kell azt a gyakorlatban, menet közben jócskán megváltoztatni, lefaragni róla egy csomó dolgot, mert közbeszól az élet. Az interjúból kiderül, hogy az ismert, népszerű mászók, a Klein-Suhajda párosnak még mindig hideghívásos telemarketinggel kell felhajtaniuk a támogatókat, mely módszer sikerességi rátája náluk is borzasztó alacsony. Arról is szó esik, hogy egyes esetekben kukázniuk kell, hogy spórolni is tudjanak az expedícióra, és legyen is mit enniük közben.

Elmondják, miért ilyen nehéz támogatókat találniuk, arról pedig már Németh Ottó, a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozatának elnöke beszél, hogy ehhez képest a hegymászás szponzorálása miért is éri meg sokkal jobban a cégeknek, mint rengeteg más sportág pénzelése.

Kleinnel és Suhajdával azt is végigbeszéljük, hogy konkrétan milyen tételeket tartalmaz egy himalájai expedíció költségvetése, és mivel jövő évi céljuk az Everestre való visszatérés, azt is megkérdeztük, mi mennyibe kerül a Föld legmagasabb hegyének megmászásakor.

A két hegymászó azt is elmondja, hogy tavaszi expedíciójuk kényszerű elhalasztása miatt most mekkora anyagi bukást kell lenyelniük, végül mesélnek arról is, hogy hegyi emberként hogyan élik meg a kijárási korlátozás miatti házi fogságot.

Olvassa el exkluzív interjúnkat a Piac & Profit legfrissebb számában, a COVID-19 miatt digitálisan. A teljes cikket itt tudja elolvasni. 


 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG