3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon izgalmasnak ígérkezett Klein Dávid és Suhajda Szilárd számára a tavaszi szezon a Himalájában. De az álom összetört, elszabadult a koronavírus.

A páros a Makalu megmászására készült, ami nemcsak önmagában lett volna jelentős, de egyben felkészülésnek is tekintették jövő évi projektjükre, amikor visszatértek volna az Everestre, hogy oxigénpalack nélkül érjék el a világ tetejét. Aztán hirtelen minden álom összetört, amikor elszabadult a koronavírus. A Himalája „bezárt,” a terveket pedig jegelni kellett. De honnan volt rá pénz? És mi lesz most?

Már jócskán a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozások idején jártunk, amikor megkerestük az ország két legismertebb hegymászóját, Klein Dávidot és Suhajda Szilárdot. A pandémás helyzet miatt videókonferenciás beszélgetést folytattunk – egyrészt természetesen a füstbe ment Makalu-tervről, másrészt pedig a hegymászás kevésbé érintett oldaláról, az anyagi háttérről és annak megteremtéséről kérdeztük őket.

Végigbeszéltük, hogyan is működik a szponzorkeresés, hogyan áll össze fejben a páros és csapatuk egész éves költségvetése – és aztán hogyan kell azt a gyakorlatban, menet közben jócskán megváltoztatni, lefaragni róla egy csomó dolgot, mert közbeszól az élet. Az interjúból kiderül, hogy az ismert, népszerű mászók, a Klein-Suhajda párosnak még mindig hideghívásos telemarketinggel kell felhajtaniuk a támogatókat, mely módszer sikerességi rátája náluk is borzasztó alacsony. Arról is szó esik, hogy egyes esetekben kukázniuk kell, hogy spórolni is tudjanak az expedícióra, és legyen is mit enniük közben.

Elmondják, miért ilyen nehéz támogatókat találniuk, arról pedig már Németh Ottó, a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozatának elnöke beszél, hogy ehhez képest a hegymászás szponzorálása miért is éri meg sokkal jobban a cégeknek, mint rengeteg más sportág pénzelése.

Kleinnel és Suhajdával azt is végigbeszéljük, hogy konkrétan milyen tételeket tartalmaz egy himalájai expedíció költségvetése, és mivel jövő évi céljuk az Everestre való visszatérés, azt is megkérdeztük, mi mennyibe kerül a Föld legmagasabb hegyének megmászásakor.

A két hegymászó azt is elmondja, hogy tavaszi expedíciójuk kényszerű elhalasztása miatt most mekkora anyagi bukást kell lenyelniük, végül mesélnek arról is, hogy hegyi emberként hogyan élik meg a kijárási korlátozás miatti házi fogságot.

Olvassa el exkluzív interjúnkat a Piac & Profit legfrissebb számában, a COVID-19 miatt digitálisan. A teljes cikket itt tudja elolvasni. 


 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG