4p
Az AAA AUTO összesítette a 2016-os statisztikáit - érdekességképp most még a szomszédos országok vásárlóival is összehasonlíthatjuk a magyarokat.

A gyengébbet választjuk

A magyarok egyértelműen a kisebb teljesítményű használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerős) teljesítményű gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelőzve a 70-85 kW (93-114 lóerős) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevők 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményű modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt.

Teljesítmény (kW) CZ HU PL SK
0-69 kW 33,48% 42,72% 30,88% 36,48%
70-85 kW 30,60% 29,32% 29,01% 33,05%
86-100 kW 11,79% 10,77% 15,07% 11,05%
101-125 kW 17,43% 12,89% 19,75% 14,39%
126+ kW 6,69% 4,30% 5,29% 5,03%

Inkább szedán kell a magyaroknak, mint kombi

Az AAA AUTO magyarországi vevőinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerű az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették előnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus.

Szürkét, ha lehet

Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevők 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly.

Szín CZ HU PL SK
1 szürke – 19,4% szürke – 28,8% ezüst – 22,4% szürke -24,3%
2 kék – 16,2% fekete – 16,7% fekete – 20,2% fekete – 15,8%
3 fekete – 14,5% kék – 14,8% szürke – 14,3% kék – 14,4%
4 fehér – 12,0% piros – 9,5% kék – 13,8% piros – 11,2%
5 ezüst – 11,9% fehér – 8,4% piros – 6,7% fehér – 10,8%

Alföldre nem kell az összkerék

A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest.

Meghajtás CZ HU PL SK
Kétkerék-meghajtás 88,5% 94,4% 91,1% 88,5%
Négykerék-meghajtás 11,5% 5,6% 8,9% 11,5%

Legyen benzines, kézi váltós

A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették előnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevők 53 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevők az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.

Üzemanyag CZ HU PL SK
Benzin 53,0% 66,7% 62,4% 51,1%
Dízel 46,8% 33,3% 36,8% 48,7%

Ami a modelleket illeti, a cseheknél és szlovákoknál nem meglepő módon a Škoda viszi az első két helyet, nálunk az Opel Astra a legnépszerűbb, közvetlenül utána következik a Suzuki Swift.

A 10 legnépszerűbb modell az AAA AUTO Csoport vevőinek körében 2016-ban
Modellek CZ HU PL SK
1 Škoda Octavia – 10,7% Opel Astra – 6,9% Ford Focus – 4,1% Škoda Fabia – 9,4%
2 Škoda Fabia – 10,6% Suzuki Swift – 6,2% Opel Astra – 3,8% Škoda Octavia – 8,2%
3 VW Passat – 3,9% Ford Focus – 3,7% Škoda Octavia – 2,9% VW Passat – 2,8%
4 Ford Focus – 3,1% VW Passat – 2,7% VW Passat – 2,8% VW Golf – 2,7%
5 Ford Mondeo – 2,5% VW Golf – 2,3% VW Golf – 2,7% Ford Focus – 2,2%
6 VW Golf – 2,2% Mazda 3 – 2,2% Ford Mondeo – 2,6% Opel Astra – 2,1%
7 Škoda Superb – 1,94% Ford Mondeo – 2,2% Škoda Fabia – 2,4% Škoda Superb – 1,7%
8 Hyundai i30 – 1,86% Renault Megane – 2,1% Renault Megane – 2,0% Ford Mondeo – 1,5%
9 Renault Megane – 1,5% Opel Corsa – 2,1% Mazda 3 – 1,9% Renault Megane – 1,44%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A fehérborok gyöngyszeme
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 13:50
A Sauvignon Blanc, a világ egyik legkedveltebb fehérborfajtája, igazi élvezet azoknak, akik szeretik a friss és élénk savakkal teli italokat. Ez a borfajta rendkívüli karakterrel rendelkezik, ízével a citrusos, zöldfűszeres aromák uralják az összhatást. Nem véletlen, hogy sokak szívébe belopja magát ez a fehérbor: kombinálja a könnyedséget és az intenzív ízeket. Képzeld el, hogy egy forró nyári délutánt egy hűvösen behűtött pohár Sauvignon Blanc társaságában töltesz el. Nem hangzik csábítóan?
Vásárló Stresszmentes költözés: amit tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 10:03
Sokan, akik költözés előtt állnak, gyakran úgy érzik, hogy az új élet kezdete rengeteg teendővel jár. A költözés számos embernek okoz stresszt, hiszen a feladatok sokasága és a megszokott életterek áthelyezése kimerítő feladat. Elgondolkodott már azon, hogyan lehetne ezt a folyamatot egyszerűbbé tenni? Ebben a cikkben néhány hasznos tanáccsal és stratégiával nyújtunk segítséget a precíz és gördülékeny költözés lebonyolításához.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Hogyan történik a hajbeültetés?
Márkázott tartalom | 2025. november 1. 11:24
Sajnos sokan küzdenek a kopaszodással, van, hogy már viszonylag fiatalon jelentkeznek a “tünetek”. Szerencsére már van megoldás, a hajbeültetés sok ember számára jelent hosszú távú alternatívát. Egy ilyen beavatkozás azonban nem rövid idő, felkészülésre van szükség és jobb, ha a teljes napunkat szabaddá tesszük.
Vásárló Egészséges haj – a magabiztosság természetes forrása
Márkázott tartalom | 2025. október 30. 11:39
A hajunk sokkal többet jelent egyszerű megjelenésnél. Önbizalmat ad, tükrözi egészségünket és befolyásolja azt, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Nem véletlen, hogy a hajvesztés vagy a fejbőrproblémák komoly lelki terhet jelenthetnek.  Szerencsére ma már léteznek olyan korszerű megoldások, amelyekkel visszanyerhető a természetes, egészséges hajkorona.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG