4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AAA AUTO összesítette a 2016-os statisztikáit - érdekességképp most még a szomszédos országok vásárlóival is összehasonlíthatjuk a magyarokat.

A gyengébbet választjuk

A magyarok egyértelműen a kisebb teljesítményű használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerős) teljesítményű gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelőzve a 70-85 kW (93-114 lóerős) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevők 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményű modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt.

Teljesítmény (kW) CZ HU PL SK
0-69 kW 33,48% 42,72% 30,88% 36,48%
70-85 kW 30,60% 29,32% 29,01% 33,05%
86-100 kW 11,79% 10,77% 15,07% 11,05%
101-125 kW 17,43% 12,89% 19,75% 14,39%
126+ kW 6,69% 4,30% 5,29% 5,03%

Inkább szedán kell a magyaroknak, mint kombi

Az AAA AUTO magyarországi vevőinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerű az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették előnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus.

Szürkét, ha lehet

Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevők 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly.

Szín CZ HU PL SK
1 szürke – 19,4% szürke – 28,8% ezüst – 22,4% szürke -24,3%
2 kék – 16,2% fekete – 16,7% fekete – 20,2% fekete – 15,8%
3 fekete – 14,5% kék – 14,8% szürke – 14,3% kék – 14,4%
4 fehér – 12,0% piros – 9,5% kék – 13,8% piros – 11,2%
5 ezüst – 11,9% fehér – 8,4% piros – 6,7% fehér – 10,8%

Alföldre nem kell az összkerék

A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest.

Meghajtás CZ HU PL SK
Kétkerék-meghajtás 88,5% 94,4% 91,1% 88,5%
Négykerék-meghajtás 11,5% 5,6% 8,9% 11,5%

Legyen benzines, kézi váltós

A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették előnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevők 53 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevők az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.

Üzemanyag CZ HU PL SK
Benzin 53,0% 66,7% 62,4% 51,1%
Dízel 46,8% 33,3% 36,8% 48,7%

Ami a modelleket illeti, a cseheknél és szlovákoknál nem meglepő módon a Škoda viszi az első két helyet, nálunk az Opel Astra a legnépszerűbb, közvetlenül utána következik a Suzuki Swift.

A 10 legnépszerűbb modell az AAA AUTO Csoport vevőinek körében 2016-ban
Modellek CZ HU PL SK
1 Škoda Octavia – 10,7% Opel Astra – 6,9% Ford Focus – 4,1% Škoda Fabia – 9,4%
2 Škoda Fabia – 10,6% Suzuki Swift – 6,2% Opel Astra – 3,8% Škoda Octavia – 8,2%
3 VW Passat – 3,9% Ford Focus – 3,7% Škoda Octavia – 2,9% VW Passat – 2,8%
4 Ford Focus – 3,1% VW Passat – 2,7% VW Passat – 2,8% VW Golf – 2,7%
5 Ford Mondeo – 2,5% VW Golf – 2,3% VW Golf – 2,7% Ford Focus – 2,2%
6 VW Golf – 2,2% Mazda 3 – 2,2% Ford Mondeo – 2,6% Opel Astra – 2,1%
7 Škoda Superb – 1,94% Ford Mondeo – 2,2% Škoda Fabia – 2,4% Škoda Superb – 1,7%
8 Hyundai i30 – 1,86% Renault Megane – 2,1% Renault Megane – 2,0% Ford Mondeo – 1,5%
9 Renault Megane – 1,5% Opel Corsa – 2,1% Mazda 3 – 1,9% Renault Megane – 1,44%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG