4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AAA AUTO összesítette a 2016-os statisztikáit - érdekességképp most még a szomszédos országok vásárlóival is összehasonlíthatjuk a magyarokat.

A gyengébbet választjuk

A magyarok egyértelműen a kisebb teljesítményű használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerős) teljesítményű gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelőzve a 70-85 kW (93-114 lóerős) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevők 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményű modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt.

Teljesítmény (kW) CZ HU PL SK
0-69 kW 33,48% 42,72% 30,88% 36,48%
70-85 kW 30,60% 29,32% 29,01% 33,05%
86-100 kW 11,79% 10,77% 15,07% 11,05%
101-125 kW 17,43% 12,89% 19,75% 14,39%
126+ kW 6,69% 4,30% 5,29% 5,03%

Inkább szedán kell a magyaroknak, mint kombi

Az AAA AUTO magyarországi vevőinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerű az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették előnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus.

Szürkét, ha lehet

Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevők 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly.

Szín CZ HU PL SK
1 szürke – 19,4% szürke – 28,8% ezüst – 22,4% szürke -24,3%
2 kék – 16,2% fekete – 16,7% fekete – 20,2% fekete – 15,8%
3 fekete – 14,5% kék – 14,8% szürke – 14,3% kék – 14,4%
4 fehér – 12,0% piros – 9,5% kék – 13,8% piros – 11,2%
5 ezüst – 11,9% fehér – 8,4% piros – 6,7% fehér – 10,8%

Alföldre nem kell az összkerék

A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest.

Meghajtás CZ HU PL SK
Kétkerék-meghajtás 88,5% 94,4% 91,1% 88,5%
Négykerék-meghajtás 11,5% 5,6% 8,9% 11,5%

Legyen benzines, kézi váltós

A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették előnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevők 53 százaléka vásárolt benzinüzemű gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevők az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.

Üzemanyag CZ HU PL SK
Benzin 53,0% 66,7% 62,4% 51,1%
Dízel 46,8% 33,3% 36,8% 48,7%

Ami a modelleket illeti, a cseheknél és szlovákoknál nem meglepő módon a Škoda viszi az első két helyet, nálunk az Opel Astra a legnépszerűbb, közvetlenül utána következik a Suzuki Swift.

A 10 legnépszerűbb modell az AAA AUTO Csoport vevőinek körében 2016-ban
Modellek CZ HU PL SK
1 Škoda Octavia – 10,7% Opel Astra – 6,9% Ford Focus – 4,1% Škoda Fabia – 9,4%
2 Škoda Fabia – 10,6% Suzuki Swift – 6,2% Opel Astra – 3,8% Škoda Octavia – 8,2%
3 VW Passat – 3,9% Ford Focus – 3,7% Škoda Octavia – 2,9% VW Passat – 2,8%
4 Ford Focus – 3,1% VW Passat – 2,7% VW Passat – 2,8% VW Golf – 2,7%
5 Ford Mondeo – 2,5% VW Golf – 2,3% VW Golf – 2,7% Ford Focus – 2,2%
6 VW Golf – 2,2% Mazda 3 – 2,2% Ford Mondeo – 2,6% Opel Astra – 2,1%
7 Škoda Superb – 1,94% Ford Mondeo – 2,2% Škoda Fabia – 2,4% Škoda Superb – 1,7%
8 Hyundai i30 – 1,86% Renault Megane – 2,1% Renault Megane – 2,0% Ford Mondeo – 1,5%
9 Renault Megane – 1,5% Opel Corsa – 2,1% Mazda 3 – 1,9% Renault Megane – 1,44%

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG