2p
A speciális igényeket kielégítő üzletközpontok tudnak talpon maradni - derült ki az AsiaCenter által készített belső felmérésből. Bár a közlemény szerint a távol-keleti kultúra iránti érdeklődés adja a magasabb keresletet, ez inkább a jó áraknak köszönhető.

A magyar kiskereskedelmi központok piaca az elmúlt pár évtizedben jelentős változáson esett át. Míg a bevásárlóközpontok első hulláma inkább a külvárost érintette, addig az urbanizációs folyamatok hatására a második hullámban a belvárosban épültek fel a legnagyobb plázák és kiskereskedelmi központok. A gazdasági válság kiskereskedelemre gyakorolt hatása miatt 2011-ben csupán hét, 2012 és 2013-ban tíz, míg idén eddig csupán két nagyobb kiskereskedelmi cég nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban. A budapesti üzletközpontok piacáról az AsiaCenter megbízásából az App2date által készített felmérés szerint átlagtól eltérő karakterrel rendelkező bevásárlóközpontok azok, amelyek jó eséllyel találhatnak olyan piaci rést, amely átsegítheti őket a gyengébb vásárlóerővel bíró időszakon.

 

 

Az App2date felmérése szerint az elmúlt évek vásárlói attitűdjét tekintve három kategóriába sorolhatóak az AsiaCentert látogató vásárlók. Egyrészt a „racionális” vásárlói csoport keresi fel a központot, akinél fontos az ár/érték arány, másrészt azok a vásárlók, akiknek számít a jó ajánlat egy-egy termék megvételekor, harmadrészt azok, akiknél a kényelmi szempontok a legfontosabbak, azaz, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben végezhessenek a bevásárlással. A közel 1500 fő részvételével készült belső vásárlói felmérés szerint a vevők sokkal nyitottabbak a más kultúrából származó, keleti divattermékekre, mint évekkel ezelőtt - az ugyanakkor nem kerül kihangsúlyozásra, hogy a rákospalotai plázában az árak jó 30 százalékkal átlagosan alulmúlják a hasonló üzletközpontok árait. Mindez leginkább akkor mérhető le, ha az Ázsia Centerben megkapható ruházati termékeket az alig 1 kilométerre lévő Pólus Center butikjaiban próbáljuk beszerezni.

Rudolf Riedl, az AsiaCenter ügyvezető igazgatója a kutatás nyomán arról beszélt, hogy az AsiaCenter a növekvő vásárlói igények kielégítésének érdekében amellett, hogy állandó kínálatát igyekszik folyamatosan bővíteni, az elmúlt 5 évben újabb és újabb termékkategóriákat és szolgáltatásokat tett elérhetővé vásárlói számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG