Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán (Fotó: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Forgalomba állítja a BKV a metrópótlásra érkezett új buszokat annak ellenére, hogy azokat egy speciális – és olcsóbb – műszaki változtatás miatt a cégvezetés sem tartja tökéletesen biztonságosnak – közölte a Privátbankár.hu-val a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet.
Az eredeti tervekhez és a kiírás alapján legyártott prototípushoz képest rövidebbre vette csuklós buszokkal a sofőröknek főként a kanyarban kell különösen figyelniük, mert ezekkel másként kell bánni, mint a régiekkel – magyarázta a szakszervezet elnöke, Naszályi Gábor.
Kikapcsolhatja a sofőr
Naszályi főként nedves, havas és rossz minőségi utakon félti az új buszon utazókat és a járművezetőket, mert ilyen körülmények között a kanyarban könnyen kicsúszhat és irányíthatatlannál válhat az új konstrukció.
Erre egy speciális, olcsóbb műszaki megoldás a magyarázat: a buszt a hátsó csukló „tolja”, a rövidebb jármű tengelyterhelése megváltozik, kanyarodáskor a becsuklást gátló biztonsági rendszer elveszi a tolóerőt. Ezt a rendszert ugyan saját felelősségére kikapcsolhatja a sofőr, ám a baj éppen ekkor és ennek hatására következhet be. A busz megcsúszhat és irányíthatatlanná válhat – figyelmeztet a szakszervezet.