A Milka csokoládémárka tulajdonosa, a Mondalez jogi eljárást kezdeményezett a hollandiai központú Tony’s Chocolonely édességgyártó ellen, mert lila csomaglásban hozott forgalomba táblás csokoládékat.
A Tony’s négy olyan ideiglenes csokoládécsomagolással jelent meg a német és az osztrák piacon, amelyek más gyártók termékeit utánozzák. A Milkához hasonlító táblás csoki mellett a Nestlé márkáját, a Kit Katot, a Mars tulajdonában lévő Twixet és az olasz Ferrero Ferrero Rocheréját utánzó csomagolású terméket hoztak forgalomba - derül ki a BBC csokiháborúról szóló cikkéből. Az érintettek közül eddig csak a Mondelez reagált, amivel kiváló reklámot csapott a dolognak
A Milka tulajdonosa azzal érvel, hogy megsértették a márkajelzését, hiszen a Milkákra jellemző lila szín az édességek esetén egyértelműen ehhez a csokimárkához kapcsolódik. Ők nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a márkához illő minőségű termékeket adjanak, amit a holland cég akciója aláaknáz.
Lecserélte a csomagolást a holland cég
A Tony’s Chocolonely viszont azt állítja, hogy akciójukkal csak fel akarják hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a nagy csokoládégyártók kibabrálnak a termékeikben felhasznált kakaó alapanyagát termesztő farmerekkel. Nem fizetnek nekik annyit, amiből tisztességesen meg tudnának élni. Ghánában és Elefántcsontparton 1,56 millió gyermeket dolgoztatnak a kakaófarmokon. Paródiának szánták az eredetire hasonlító csomagolást, ám úgy látszik, hogy a Milka tulajdonosa nem találta viccesnek, figyelemfelkeltőnek az akciót. A Tony’s a vita nyomán szürkére cserélte a táblás csokik lila csomagolását.
A holland cég sajátos marketingfelfogása miatt egyszer már beleszaladt egy bocsánatkéréssel végződött ügybe. 2021-es adventi naptárukban a december 8-ai nap alatt nem volt csoki. Ezzel akarták felhívni a figyelmet a kakaótermelő farmerek nehéz sorsára. A naptárat használó gyermekek azonban kiborultak az édesség hiányán.