2p

A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 

A Milka csokoládémárka tulajdonosa, a Mondalez jogi eljárást kezdeményezett a hollandiai központú Tony’s Chocolonely édességgyártó ellen, mert lila csomaglásban hozott forgalomba táblás csokoládékat. 

Kitört a csokiháború. Fotó: Wikipedia
Kitört a csokiháború. Fotó: Wikipedia

A Tony’s négy olyan ideiglenes csokoládécsomagolással jelent meg a német és az osztrák piacon, amelyek más gyártók termékeit utánozzák. A Milkához hasonlító táblás csoki mellett a Nestlé márkáját, a Kit Katot, a Mars tulajdonában lévő Twixet és az olasz Ferrero Ferrero Rocheréját utánzó csomagolású terméket hoztak forgalomba - derül ki a BBC csokiháborúról szóló cikkéből. Az érintettek közül eddig csak a Mondelez reagált, amivel kiváló reklámot csapott a dolognak

A Milka tulajdonosa azzal érvel, hogy megsértették a márkajelzését, hiszen a Milkákra jellemző lila szín az édességek esetén egyértelműen ehhez a csokimárkához kapcsolódik. Ők nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a márkához illő minőségű termékeket adjanak, amit a holland cég akciója aláaknáz.

Lecserélte a csomagolást a holland cég

A Tony’s Chocolonely viszont azt állítja, hogy akciójukkal csak fel akarják hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a nagy csokoládégyártók kibabrálnak a termékeikben felhasznált kakaó alapanyagát termesztő farmerekkel. Nem fizetnek nekik annyit, amiből tisztességesen meg tudnának élni. Ghánában és Elefántcsontparton 1,56 millió gyermeket dolgoztatnak a kakaófarmokon. Paródiának szánták az eredetire hasonlító csomagolást, ám úgy látszik, hogy a Milka tulajdonosa nem találta viccesnek, figyelemfelkeltőnek az akciót. A Tony’s a vita nyomán szürkére cserélte a táblás csokik lila csomagolását.

A holland cég sajátos marketingfelfogása miatt egyszer már beleszaladt egy bocsánatkéréssel végződött ügybe. 2021-es adventi naptárukban a december 8-ai nap alatt nem volt csoki. Ezzel akarták felhívni a figyelmet a kakaótermelő farmerek nehéz sorsára. A naptárat használó gyermekek azonban kiborultak az édesség hiányán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG