8p
Jácint, szív alakú videóüzenet, fitneszpánt, Love Index, nehezen újrahasznosítható képeslap és ingyen telefonhívás a szerelmesek ünnepén. Szerkesztőségünket az idei Valentin-nap alkalmával sem kímélték a cégek és a PR-ügynökségek sajtóközleményekkel. Ezekből válogattunk.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből kiderült, hagyományosan a vörös rózsa a piacvezető ezen a napon, azaz február 14-én, a vásárlók 80 százaléka ezt keresi. A NAK szerint utóbbi években egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint). Ezek előnye az, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, nem mellékesen alacsonyabb áron. Illetve a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsait: a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket is sokan veszik. A kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem.

Az agrárgazdasági kamara (aki egyébként kétszer is eljutatta szerkesztőségünkhöz ugyanazt a közleményt) szerint várhatóan még pénteken és a hétvégén is erős forgalom lesz a virágüzletekben. Sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket, a virágboltosok tapasztalata szerint a fa betűzős szívecskék, a szép masnik és a szívben végződő tűk fogynak majd a legjobban.

Védd a Földet!

Az osztrák Ganahl-család tulajdonában álló Rondo csomagolóanyag-gyártó cég sajtóközleményéből azt tudtuk meg, hogy a Valentin-nap angolszász eredetű ünnep, az Egyesült Államokban és Angliában ünneplik a legtöbben, de az egész világon, így Magyarországon is egyre nő a népszerűsége. Február 14. közeledtével többszörösére növekszik a kereslet a virágok, bonbonok és üdvözlőkártyák iránt, sokan ékszert, ruhákat vagy parfümöt vásárolnak szerelmüknek. Ezeknek az ajándékoknak szinte egyből a kukában landol a csomagolása, sőt, sokszor maguk a termékek is a szemetesbe kerülnek pár nap vagy hét után – gondoljunk csak a képeslapokra vagy a vágott virágokra.

A csokoládé és más édességek különösen népszerűek Valentin-napi ajándékként: csak az Egyesült Államokban 25 millió tonna fogy belőlük évente. Főleg a bonbonok közkedveltek, amelyeket gyakran több rétegnyi csomagolóanyagba burkolva árulnak – van olyan, amelynek össztömegéből több, mint 40 százalék a csomagolás –, így miután kiürülnek, felesleges műanyag, papír, celofán és alufólia kerül a szemetesekbe, majd a természetbe. A gyönyörű csomagolás árát így nem csak az fizeti meg, aki pénzt ad érte, hanem mindannyian. Megoldás lehet, ha nem választunk túlcsomagolt terméket, de a legjobb módszer kétségkívül az, ha felkeresünk egy csomagolásmentes boltot, és ott vásárolunk.

Szinte minden ünnepkor sláger üdvözlőlapot, képeslapot küldeni szeretteinknek, csak az Egyesült Államokban 180 millió, míg Angliában 24 millió fogy belőlük Valentin-nap alkalmával. Ezek viszont sokszor műanyagot és alumíniumot is tartalmaznak, így újrahasznosításuk nehézkes. Manapság már rengeteg online képeslap létezik, de ha mindenképp valami kézzelfoghatóval szeretnénk köszönteni a másikat, válasszunk olyan kártyát, ami egyetlen egy réteg papírból készült.

Fitneszpánt kell!

A sajtóközlemények sorából az Extreme Digital sem maradt ki. Szerintük ilyenkor leginkább az olyan kiegészítők fogynak, mint a pendrive, a fül-, és fejhallgatók, headsetek, és Bluetooth-hangszórók. Idén mintegy húsz százalékkal megugrott a fitneszpántok és okosórák eladása is, ami leginkább annak köszönhető, hogy most már elérhetők akár huszonöt napos üzemidejű típusok, pulzusmérésre alkalmas pántot pedig már húszezer forint alatti áron be lehet szerezni – írták közleményükben.

Az Extreme Digital úgy látja, kisebb mértékben, de az okostelefonok eladásai is növekednek ebben az időszakban: a legtöbben középkategóriás, androidos készüléket szánnak ajándékba. Míg egy átlagos héten a digitális fényképezőgépek fogynak jobban, Valentin-nap előtt az analóg instant kamerák forgalma ugrik meg.

A webáruházból tavaly október óta parfümöt is lehet rendelni. Az Extreme Digital szerint ebben az időszakban az élménykuponokból is többet rendelnek online, mint egy tipikus héten, de jelentősen megemelkedett az interneten megrendelt női, és férfi parfümök száma. A Valentin-nap előtti hét eladási statisztikái alapján a magyar online vásárlóknak ezek a parfümök a kedvencei:

  • Versace  Bright Crystal női parfüm
  • Christian Dior Hypnotic Poison női parfüm
  • Giorgio Armani Code Men férfi parfüm

Szerelem online térben

A Vodafone-nak hála idén Valentin napkor nem csak a szeretet korlátlan – kezdi sajtóközleményét a mobilszolgáltató. A Vodafone február 14. és 17. között a hívásoknak sem szab határt: minden aktív lakossági, hang alapú előfizetéssel rendelkező, havi díjas és feltöltőkártyás Vodafone ügyfél díjmentesen telefonálhat a szerelmesek ünnepén és az azt követő hétvégén. A szolgáltató azokra az ügyfeleire is gondolt, akik inkább az online térben ünnepelnének: három napig belföldön és az EU-ban felhasználható 90 GB extra adattal is meglepik az ügyfeleket, mely a My Vodafone appban aktiválható február 1. és 28. között.

Love Index és kártyás fizetés

A Mastercard az ünnep alkalmával felállított egy úgynevezett Love Index-et. Eszerint a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a megkérdezettek 30 százaléka pedig az utolsó pillanatban, azaz ma veszi meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.

Felmérésük szerint itthon is népszerű Valentin-napi program a közös vacsora, az éttermi kártyás fizetések száma 103 százalékkal emelkedett, míg ezek értéke átlagosan 64 százalékkal nőtt. A finom fogások mellett egy közös utazás is gyakori program Valentin-nap kapcsán; három év alatt 42 százalékkal költöttünk gyakrabban erre és szállásfoglalásaink értéke is 51 százalékot nőtt. A teljes Valentin-napi kiadásaink felét teszi ki az utazás és közlekedés, ez 27 százalékkal több, mint 2016-ban.

A Mastercard szerint itthon a személyre szabott meglepetések mellett a klasszikus ajándékok is nagyon népszerűek, 2016-hoz képest 124 százalékkal fizetünk gyakrabban virágért, ezen vásárlásaink értéke pedig 179 százalékkal emelkedett. A virág mellett az ékszerek is gyakran kerülnek elő Valentin-napi meglepetés formájában, ezekre 36 százalékkal szántunk többet, mint korábban.

Egyedi üzenet

Valentin-nap közeledtével pillangók repkednek a szerelmesek gyomrában, megszaporodnak a párok közötti, érzelmektől fűtött és kacér üzenetek, és mindenki azon töri a fejét, hogy vajon hogyan tudná meglepni a másikat a szerelem ünnepén. Nekik segít az idei évben a Viber egyedi, szív alakú videóüzenet-funkciója, amely minden, a barátaink, családtagjaink és a hozzánk legközelebb állók számára küldött „Szeretlek”-et új szintre emel, hogy bizonyítsa, a szeretet határtalan – kezdte a sajtóközleményét a Viber.

A Viber szerint a limitált ideig elérhető, szív alakú instant videóüzenet célja, hogy világszerte vidám és érzékletes módon közvetítse a szeretet érzését a felhasználók között.

Romantikus vacsorára vágynak a nők

Mire vágynak a nők és mit gondolnak valójában a férfiak címmel kaptunk egy meglehetősen hosszú sajtóközleményt a Picodi.hu-tól. Felmérésük szerint az elsöprő többség szerelmének készül ajándékkal, ugyanakkor az ünneplők 14 százaléka közeli barátait sem felejti el meglepni.

Egy átlagos magyar vásárló ilyenkor 13 ezer forintot hagy a kasszáknál. Valentin-napon a férfiak körülbelül 2 ezer forinttal többet költenek: a férfiak 14 ezer, a nők 12 ezer forintot.

Szerintük a magyarok több mint felének (ami 75%) a fejében meg sem fordul Valentin-nap egészen februárig. Hogy milyen a nők szerint tökéletes Valentin-nap a megkérdezettek szerint? A romantikus, éttermi vacsorával (40%), közös otthoni meghitt főzéssel (37%), közös, otthoni filmnézéssel (34%), valamint összebújással (30%) nem lőhetnek mellé a férfiak.

Az otthonülős semmittevés nem tűnik jó ötletnek, a megkérdezettek 43 százaléka nem örülne egy így eltöltött Valentin-napnak. Sokan (31%) koncertre sem mennének szívesen és bár a válaszadók egy része kifejezetten értékelni, szép számmal akadnak olyanok, akik az otthoni filmnézéssel (29%) nem lennének elragadtatva. Hasonlóan negatív értékelést kapott a társasjátékozás (28%).

A férfiakat sokkal nehezebb meglepni illetve boldoggá tenni Valentin-napon – derült ki a felmérésükből. 38 százalékuk ugyanis tárgyi ajándéknak örülne a legjobban, 30 százalékuk inkább csak közösen eltöltött időt preferálna. A válaszadó férfiak 32 százaléka mindkettőt szívesen fogadná (ajándékot és időt is)
A férfiak által leginkább vágyott ajándékok:

  • Elektronikai eszköz (37%)
  • Ruhanemű (24%)
  • Ajándékutalvány (22%)
  • Parfüm (21%)

A legrosszabb ajándékok férfiaknak:

  • Bonbon, csokoládé (24%)
  • Alsónemü (22%)
  • Plüss játék (20%)
  • Virág (17%)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG