Zoltai Anna elmondta: a hagyományos szezonális ellenőrzések kiterjednek a vendéglátó-ipari létesítményekre, az ott zajló tevékenységre, és az elkészített vagy forgalmazott élelmiszerekre.
Ezeket nézik az éttermekben
Az ellenőrök vizsgálják a higiéniát, az élelmiszerbiztonsági szabályok betartását, ez utóbbi esetében különösen nagy jelentősége van a hőkezelésnek vagy a hűtésnek, és figyelik a személyi higiéniát is.
Tájékoztatott arról is, hogy évek óta nagy hangsúlyt fektetnek az élelmiszerek nyomon követhetőségének ellenőrzésére. Tapasztalataik szerint az igényes vendéglátóhelyeken nyomon követhetőek a felhasznált alapanyagok, élelmiszerek.
Tavaly is voltak hiányosságok
A vendéglátásban is kötelező a fogyasztókat figyelmeztetni az élelmiszerek allergiát okozó jellemzőire. A tavalyi, két hónapon át tartó nyári ellenőrzésekről elmondta, hogy 30 tonna terméket vontak ki a forgalomból, ami szavai szerint nem jelentős mennyiség.
Az osztályvezető a tipikus hibák közé sorolta például a takarítás hiányát, a nem megfelelő mosogatást, az egészségügyi vizsgálatok nélküli dolgozók alkalmazását, a személyi higiéniás szabályok megszegését, vagy az utcai értékesítéskor felmerülő hiányosságokat, közöttük a kézmosó és a személyzeti illemhely hiányát.
A fogyasztók a Nébih zöld számán, a 06/80-263 244-es telefonszámon jelezhetik, ha hiányosságokat tapasztalnak.