3p
Tizenegyedik hónapja nőnek az újonnan gyártott személygépkocsik eladásai Európában. A 29 vizsgált országból 22-ben, a 10 legfontosabb gyártó közül 9-nél nőttek az eladások. Renault? Opel? Skoda? Vajon melyik márkából és modellből fogyott a legtöbb?

A JATO Dynamics piackutató adatai szerint Európában 5,4 százalékos volt az éves növekedés a múlt hónapban, az öt legfontosabb piac közül négy esetében javultak az értékesítési mutatók. Spanyolországban 11,3 százalékkal, Németországban 6,8 százalékkal, Nagy-Britanniában 6,6 százalékkal, Olaszországban 5,3 százalékkal nőttek az eladások, de Franciaországban 4,3 százalékkal csökkentek.

Kiemelkedő adatokat mértek Írország (61,6 százalék) és Portugália (30,6 százalék) esetében, de a JATO közleménye szerint itt az alacsony bázisértékek torzítják a statisztikákat.

Az autógyártók közül továbbra is a Volkswagen a piacvezető Európában, 8,1 százalékos növekedés után 141 ezer új autót adott el júliusban. Második helyen van a Ford 79 ezer eladott autóval, harmadik helyen az Opel/Vauxhall 72 ezerrel. Júliusban a kilencedik helyen álló Skoda növelte legjobban eladásait, 27,8 százalékos emelkedéssel elérve az 52 ezer eladott autót.

A Top 10

Az autók közül a Volkswagen Golf, a Ford Fiesta és a Renault Clio voltak a legnépszerűbbek.

Gyártók/modellek

2014 július

2013 július

Változás (%) július

2014 július
2013 július
Változás (%)

VOLKSWAGEN GOLF

41,914

37,788

+10.9%

312,177

274,503

+13.7%

FORD FIESTA

23,841

22,474

+6.1%

191,728

176,124

+8.9%

RENAULT CLIO

23,487

20,993

+11.9%

186,073

175,329

+6.1%

VOLKSWAGEN POLO

22,471

23,426

-4.1%

162,936

165,903

-1.8%

OPEL/VAUXHALL CORSA

19,877

17,038

+16.7%

153,620

148,822

+3.2%

NISSAN QASHQAI

18,401

17,549

+4.9%

128,762

131,144

-1.8%

SKODA OCTAVIA

18,112

13,422

+34.9%

124,194

87,914

+41.3%

FORD FOCUS

17,779

19,057

-6.7%

139,290

141,670

-1.7%

AUDI A3

17,316

14,075

+23.0%

122,789

94,947

+29.3%

PEUGEOT 208

16,679

18,595

-10.3%

136,371

155,352

-12.2%

 

Mi melyiket szeretjük?

A JATO Dynamics nemrég közölt újautó forgalomba helyezési összesítése szerint idén júliusban  idén júliusban összesen 6192 új autót, valamint 1381 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű helyeztek forgalomba Magyarországon.

A személyautóknál ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly júliusi számoknál 23 százalékkal magasabb. A kishaszongépjárművek esetén az előző év júliusi eredményeihez képest 54 százalékos növekedés történt.

Top 10

Július

Cég

Magánszemély

OPEL

1,013

75%

25%

FORD

873

88%

12%

VOLKSWAGEN

705

85%

15%

SKODA

565

90%

10%

SUZUKI

502

61%

39%

DACIA

427

51%

49%

FIAT

420

91%

9%

TOYOTA

404

69%

31%

RENAULT

370

76%

24%

CITROEN

282

90%

10%

Júliusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 1013 eladott járművel, mellyel a hazai piac 13,1 százalékát sikerült lefednie a márkának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG